برقراری خط ترانزیتی امیرآباد ـ دوغارون/ واگذاری زون های گردشگری به بخش خصوصی/ ترانزیت غلات از کشور های حوزه CIS به کشور افغانستان

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد گفت: یکی از برنامه های محوری بندرامیرآباد جذب کالاهای ترانزیتی کشورهای CIS به افغانستان و برقراری خط ترانزیتی امیرآباد -دوغارون است.

به گزارش فرینا، سیاوش رضوانی درباره برنامه های آتی این مجموعه در سال جاری، افزود: واگذاری زون های گردشگری به سرمایه گذاران بخش خصوصی، ایجاد پایانه ریلی غلات، ایجاد تجهیزات مکمل رورو ریلی جهت ترانشیپ کالاهای صادراتی و کارخانه تولید اتانول سوختی و خوراک دام از ذرت و گندم از طرح های در دست اجرای این بندر است.

رضوانی گفت: ترانزیت غلات از کشور های حوزه CIS به کشور افغانستان ، ترانزیت سوخت از مسیر امیرآباد- دوغارون ، رقابت با مسیر جایگزین ریلی قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان وافغانستان، رونق فعالیت زنجیره حمل و نقل ارزش افزوده و فعال سازی کارخانجات تولید آرد و صادرات به کشورهای افغانستان و عراق برنامه های است که درسال جاری اجرایی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالا در مقایسه با سال گذشته از رشد مناسبی برخوردار بوده است، افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با تخلیه و بارگیری ۳ میلیون و دویست هزار تن  کالا در سال ۹۶ رشد ۴۴ درصدی در مقایسه با سال ۹۵ را ثبت کرد.از این جهت با  سهم  ۵۵ درصدی رتبه نخست بنادر تجاری شمال کشور  را در اختیار دارد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد افزود: در  سال گذشته این بندر رتبه نخست تخلیه غلات  با ۷۰ درصد سهم غالب را در میان بنادر شمالی  کشور از آن خود کرد.

رضوانی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ شاهد تنوع در صادرات کالاهایی نظیر اکسید آلومینیوم، بنتونیت، نمک صنعتی، محصولات کشاورزی، گاز بوتان و غیره بوده ایم، گفت: میزان تخلیه مواد نفتی در این بندر ۴۰۵ هزارتن بوده است که رشد ۲۴ برابری را در مقایسه با سال گذشته ، نشان می دهد.

وی بهبود شاخص های عملیاتی از قبیل کاهش ۲۵ درصدی زمان انتظار نوبت کشتی، کاهش ۷ درصدی سرویس تایم کشتی و ضریب ۴۸ درصدی اشغال اسکله ها را از دستاوردهای مهم این بندر درسال ۹۶ عنوان کرد و افزود: میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر  ۱۲ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری جذب شده بخش خصوصی در سال ۹۶ هزار و ۳۶۰میلیارد ریال بوده است از  انعقاد قرارداد جهت احداث مخازن روغن خوراکی، انبار خدمات ایمنی دریایی و تولید کابینت و مبلمان اداری در آینده ای نزدیک خبر داد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو