تخلیه و بارگیری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن کالا از منطقه ویژه بندرامیرآباد

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد از تخلیه و بارگیری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن کالا از این بندر خبرداد.

به گزارش فرینا، سیاوش رضوانی با اشاره به رشد ۴۴ درصدی تخلیه و بارگیری منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در سال ۹۶ گفت: در این مدت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن تخلیه و بارگیری کالا در این منطقه انجام شد.
رضوانی افزود:این بندر با سهم ۵۵ درصدی رتبه نخست بنادر تجاری شمال کشور را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: پارسال شاهد صادرات چند بعدی و ایجاد تنوع در صادرات کالا‌هایی مانند اکسید آلومینیوم، بنتونیت، نمک صنعتی، محصولات کشاورزی، گاز بوتان بوده که با سهم ۶۶ درصدی صادرات رتبه نخست را نیز در بنادر شمالی کشور کسب کرده ایم.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد را ۱۲ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: میزان سرمایه گذاری جذب شده بخش خصوصی در سال ۹۶، هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال است.
رضوانی از انعقاد قرارداد برای احداث مخازن روغن خوراکی، انبار خدمات ایمنی دریایی و تولید کابینت، مبلمان اداری و تختخواب در آینده نزدیک خبر داد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد واگذاری زون گردشگری به سرمایه گذار بخش خصوصی به صورت نمایش عمومی، ایجاد پایانه ریلی غلات، ایجاد تجهیزات مکمل رورو ریلی برای حمل و نقل کالا‌های صادراتی، کارخانه تولید اتانول سوختی و خوراک دام از ذرت و گندم را از طرح‌های در دست اجرا منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد نام برد.
رضوانی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های محوری این بندر جذب کالا‌های ترانزیتی کشور‌های CIS به افغانستان و برقراری خط ترانزیتی امیرآباد ـ دوغارون است گفت: ترانزیت غلات از کشور‌های حوزه CIS به کشور افغانستان، ترانزیت سوخت از مسیر امیرآباد ـ دوغارون، رقابت با مسیر جایگزین ریلی قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان و افغانستان، رونق فعالیت زنجیره حمل و نقل ارزش افزوده و فعال سازی کارخانجات تولید آرد، ورود موقت گندم و تبدیل آرد و نیز صادرات به کشور‌های افغانستان و عراق و ورود موقت و تبدیل روغن خام خوراکی به روغن تصفیه وبسته بندی شده و صادرات به کشور‌های عراق و افغانستان را از مزایای این خط ترانزیتی است.
رضوانی افزود: با بهره برداری از اسکله رو رو ریلی در آینده نزدیک امکان استفاده از واگن‌های یخچال دار برای صادرات مستقیم و بدون جابجایی میوه و مرکبات به نقاط پر جمعیت روسیه و نیز سایر کشور‌های حاشیه خزر، سرمایه گذاری چین در حوزه ریلی و کانتینری در کشور قزاقستان برای ترانزیت کالا و جذب درصدی از ترانزیت ریلی کالا فراهم می‌شود.
وی از تکمیل طرح‌های تخلیه و بارگیری قطار‌های روسی در این بندر وساخت دیوار پیرامونی زمین‌های بندر به طول ۱۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد خبر داد و گفت: زیرسازی و روسازی جاده رستمکلا از حسین آباد به بندر امیرآباد به طول ۱۲ کیلومتر، تکمیل راه رستم کلا ـ بندر امیرآباد از تقاطع حسین آباد به طرف رستمکلا و همچنین اجرای فاز دوم تعریض محور ورکلا ـ گهرباران به طول ۴ هزار و ۵۰۰ متر، طرح‌های اجرا شده با مسئولیت منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در حوزه اجتماعی بوده است.
مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد افزایش سهم کشور از بازار حمل و نقل دریایی منطقه و بین المللی، افزایش ظرفیت حمل و نقل دریایی بار و مسافر، افزایش جذب سرمایه داخلی و خارجی و توسعه مشارکت‌های بخش غیردولتی در فعالیت‌های حمل و نقل دریایی، تامین حمل ونقل دریایی ایمن، امن و پاک، ارتقاء بهره وری نیروی کار، سرمایه و انرژی، مسئولیت پذیری اجتماعی و افزایش اعتماد مردم را از اهداف و راهبرد‌های سازمان بنادر و دریانوردی در زیر بخش حمل و نقل دریایی کشور در برنامه ششم توسعه برشمرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو