رشد ۶۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش گفت: تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر کیش رشد ۶۸ درصدی یافت و در این میان ترابری مسافران دریایی ۱۶۳درصد بیشتر شد.

به گزارش فرینا، احمد شهریاری درباره عملکرد بندر کیش در دوره زمانی ۱۲ ماهه سال۹۶، افزود: طی یکسال گذشته، در مجموع۳ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۸۱۷ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شدکه در مقایسه با سال پیش از آن، افزایش ۶۸درصدی به ثبت رسید.
شهریاری گفت: از این میزان، سه میلیون و ۱۷۸ هزار و ۱۲ تن به کالای غیر نفتی با رشد ۷۶ درصدی و ۳۲۴ هزار و ۸۰۵ تن کالای نفتی با رشد ۱۳ درصدی اختصاص دارد.
وی افزود: طی دوره زمانی ۱۲ ماهه سال ۹۶، بالغ بر دو هزار و ۱۵۲ تن از کالاها غیرنفتی به خارج از کشور صادر شد.
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش همچنین حجم واردات کالاهای غیرنفتی در ۱۲ ماهه سال ۹۶ را رقمی بالغ بر ۴۳۵ هزار و ۱۲ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.یک میلیون و ۷۰۳هزار و ۹۶۷ تن کالای غیر نفتی در این بندر، کابوتاژ شد.
شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش در ۱۲ ماهه سال گذشته را ۱۵ هزار و ۴۰۹ فروند با رشد ۱۸ درصدی اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۶۹۲ فروند شناور بالای هزار تن و ۱۴ هزار و ۱۷ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش ۱۶۳ درصدی ترابری مسافر و رشد ۸ درصدی گشت های تفریحی دریایی در سال ۹۶ در مقایسه با سال گذشته آن خبر داد و افزود: طی این مدت یک میلیون و ۱۸ هزار و ۸۰۶ نفر از طریق شناورهای مسافری و همچنین ۴۹۰ هزارو ۶۸۱ گشت دریایی با استفاده از شناورها و کشتی های تفریحی در این جزیره به ثبت رسید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو