تولید تور ماهیگیری و ادوات صیادی باهدف تولید کالای ایرانی و حمایت از اشتغال محلی

عبدالرحیم کردی در دیدار با سرمایه‌گذاران کارخانه تولیدی تور ماهیگیری گفت:از اهداف تشکیل منطقه آزاد چابهار ایجاد اشتغال سالم و مولد، رشد و توسعه اقتصادی و حضور در بازارهای منطقه‌ای و جهانی است.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی با اشاره به هدف‌گذاری صورت گرفته برای تبدیل این منطقه به یک پهنه تولیدی در جنوب شرق کشور افزود: یکی از مزیت‌های ویژه منطقه آزاد چابهار، ریشه‌دار بودن سنت صیادی در سراسر سواحل مکران است و بر این اساس، سرمایه‌گذاری در رشته فعالیت‌های مرتبط با این صنعت، سودآور خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار هدف از ایجاد صندوق صید را حمایت از جامعه صیادان چابهار و کنارک و توسعه فعالیت‌های صیادی اعلام کرد و در ادامه افزود: در این راستا با سرمایه‌گذاری افزون بر 40 میلیارد ریالی بخش خصوصی با حمایت سازمان، نخستین واحد تولیدی تور و ادوات صیادی تحت عنوان "بافت بردیا" با ظرفیت اشتغال‌زایی 300 نفر برای بومیان این منطقه در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

عبدالرحیم کردی با اشاره به اینکه این واحد در سه فاز ایجاد می‌شود، از فراهم شدن زمینه اشتغال برای 70 نفر در فاز اول خبر داد و افزود: در این خصوص در گام اول افزون بر 15 نفر از جوانان روستای تیس واقع در منطقه آزاد چابهار به کسب آموزش‌های تخصصی مشغول شدند.

کردی گفت: امیدواریم با بهره‌برداری از این واحد تولیدی در شهریورماه سال جاری، هزینه‌های صید در منطقه کاهش و حاشیه سود صیادان افزایش پیدا کند.

به گفته وی فازهای دوم و سوم این واحد تولیدی نیز باهدف صادرات محصول به بازارهای خارجی و تولید محصولات غذایی آماده به طبخ، برنامه‌ریزی‌شده است.

گفتنی است تعدادی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با حضور در منطقه آزاد چابهار، زمینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری در حوزه صید و صیادی در این منطقه را موردبررسی قراردادند.

این سرمایه‌گذاران طی دیدارهای گوناگون با مسئولین منطقه، در جریان روند فعالیت‌ها، تحولات منطقه، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود قرار گرفتند.

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو