افزایش همکاری های اقتصادی و توسعه مراودات تجاری منطقه ویژه سرخس با حوزه CIS

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سال جدید با توجه به سیاستهای تدوین شده ؛همکاری های اقتصادی و تجاری بین الملل خصوصا درحوزه cis افزایش می یابد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در اولین نشست خود با مجموعه معاونین، مدیران، کارشناسان و کارگران این منطقه گفت: با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری در پیام نورورزی ایشان مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید و صادرات ؛مناطق ویژه را یکی از پایگاههای اصلی رونق اقتصادی کشور و عاملی برای جلوگیری از خام فروشی کالا دانست.
احمد صادقی گلمکانی افزود: روابط تجاری واقتصادی با کشور های حوزه cis به عنوان کشورهای هدف اقتصادی از اولویتهای اصلی تجاری ما در سال جدید است ودرحال حاضر مبادلات تجاری دو کشورقزاقستان و ترکمنستان با توجه به پتانسیل های موجود از وضعیت مطلوبی برخوردار است.
گلمکانی گفت: باید با بهره گیری از توان این منطقه جهت رفع نیاز بازارهای آسیای میانه  تلاش کرد و منطقه ویژه سرخس آمادگی این را دارد تا توانمندی  های خود را در غالب نمایشگاههای خارجی در این حوزه ارائه کند
وی با اشاره به افتتاح دو سکوس  تخلیه بارگیری بزرگ در سایت راه آهن منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: این منطقه  به منظور تجارت با روسیه و کشورهای آسیای میانه و چین همچنین افغانستان و عراق  طراحی شده و ما به عنوان متولی این منطقه باید روابط تجاری با این کشورها رارا تسهیل بخشیم تا شاهد افزایش مراودات تجاری و گردش کالا باشیم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به لزوم ایجاد کارگروه مشترک اقتصادی بین تجار ایران و این کشورها افزود: با ایجاد کار کارگروه مشترک نمایندگان بخشهای خصوصی دو کشور می توانند ارتباط خوبی داشته باشند .
صادقی گامکانی ادامه داد: در سال 1396 با استارت فعالیتهای حوزه بین الملل وحضور در بازارهای کشورهای قزاقستان، روسیه، ترکمنستان و افغانستان موفق به جذب سرمایه گذار خارجی به تعداد 9 واحد شدیم که در 20 ساله گذشته بی سابقه است و هم اکنون این واحدها افتتاح و تولید و صادرات می شود.
وی همچنین گفت: جذب سرمایه گذارخارجی باعث ورود ارز به کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان این منطقه محروم می شود بطوریکه در سال گذشته سرمایه ای بالغ بر 25میلیون دلار در این واحدها خارجی وارد کشور شده و زمینه اشتغال بالغ بر 300 نفر ایجاد شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در پایان افزود: برای سال 97تقویت مناسبات تجاری و جذب 20واحد تولید با منشا سرمایه گذاری خارجی و همچنین افزایش توان تخلیه باگیری و ترانزیت و ترانسشیپ در منطقه تا میزان 700 هزار تن در دستور کار است که به لطف خدا در 20 روزه ابتدای سال محوله های بزرگی از کشورهای قزاقستان به این منطقه وارد شده و سال جدید را میتوان سال شکوفایی و رونق این منطقه عنوان کرد .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.