همکاری های تجاری دریایی و سرمایه گذاری ایران و قطر با محوریت بنادر

هیأت عالیرتبه ای از مدیران ارشد وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر قطر روزهای 24 و 25 فروردین ماه جاری با حضور در مرکز استان هرمزگان از بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز و قشم دیدن کردند.

به گزارش فرینا، این هیأت عالیرتبه متشکل از کاپیتان الخنجی رئیس سازمان بنادر قطر، حسن الهیل مشاور ارشد وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر، کاپیتان الیافعی مدیر بندر حمد، خالد النعیمی مدیر بندر الرویس و حمد الانصاری مدیر امور بین الملل وزارت حمل و نقل و ارتباطات کشور قطر هستند که طی روزهای جمعه و شنبه 24 و 25 فروردین ماه از توانمندی های بنادر تجاری مسافری و گردشگری بندرعباس و جزایر استان هرمزگان بازدید کردند.

در روز نخست سفر این هیأت به استان هرمزگان، برنامه هایی شامل بازدید از منطقه ویژه بندر شهید رجایی، شرکت در نشست مشترک با مدیران بزرگترین بندر بازرگانی ایران و بازدید از بندر شهید باهنر به عنوان یکی از فعال ترین بنادر صادراتی کشور انجام شد.

در این نشست ها و بازدیدها، در مورد توسعه همکاری های دو کشور در زمینه بنادر و دریانوردی و سرمایه گذاری هر دو کشور در بنادر ایران و قطر، مذاکره و گفتگو شد.

در روز دوم نیز، بندر شهید حقانی بندرعباس به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران، بندرگاه و جاذبه های گردشگری جزیره هرمز، بنادر تجاری ـ مسافری و مراکز گردشگری ساحلی و دریایی جزیره قشم مورد بازدید قطری ها قرار گرفت.

گفتنی است، محمدعلی حسن‌زاده‌، معاون امور بندری و اقتصادی و"محمدعلی اصل سعیدی پور، مدیرکل توافقنامه های بین المللی سازمان بنادر این هیات را در سفر به استان هرمزگان همراهی کردند.

اله مراد عفيفي پور، مدير كل بنادر و دريانوردي هرمزگان هدف از این سفر را یافتن زمینه های سرمایه گذاری در بنادر جنوب ایران و تدوین سند همکاری های حمل و نقلی و توسعه روابط تجاری بین دو کشور عنوان كرد.

یادآور می شود، اعضای هیات قطری طی روزهای پیشین ضمن دیدار با وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر در تهران، از بنادر بوشهر، امام‌خمینی (ره) و خرمشهر دیدن نموده و نشست های کاری مشترکی را با مدیران استانی، تجار و بازرگانان استان های خوزستان و بوشهر برگزار کرده اند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.