جزیره کیش یادگار ارزشمند آیت الله هاشمی رفسنجانی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جشن گرامیداشت عید سعید مبعث و نکوداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: جزیره کیش یادگار ارزشمند این مرد بزرگ است.

به گزارش فرینا، جشن گرامیداشت عید سعید مبعث و نکوداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور محمد ابراهیم انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای شهر تهران، حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش، حجت الاسلام و المسلمین رستگاری مشاور مذهبی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، اعضای شورای اسلامی شهر کیش، مسئولان دولتی و بخش خصوصی جمعه 24 فروردین در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.
در این مراسم محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت خدمت به خلق و اخلاق نیکو در دین مبین اسلام گفت: خدمت به خلق نزد خداوند عبادت محسوب می شود و اساس دین اسلام و مبعوث شدن پیامبرگرامی اسلام ترویج اخلاق نیکو در جهان است.
وی با تشریح زندگینامه مرحوم فقید آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی نمونه بارز خدمت به خلق است و بنیان گذاری جزیره کیش به عنوان منطقه آزاد درکشور که با سطح خوبی از توسعه در حوزه های مختلف و رونق اقتصادی فعالیت می کند نیز شاهدی بر این مدعاست.
رییس شورای شهر تهران با تبیین ویژگیهای پدر بزرگوارشانکه از عنفوان جوانی به واسطه درک عمیقی که از ضروریات توسعه کشور داشتند در مسیر آبادانی این مرز و بوم با گذشت و شجاعت کارهای بزرگی انجام دادند تصریح کرد: مجاهدت های این شخصیت انقلابی در دوران ستم شاهی و همراهی با رهبر کبیر انقلاب در دوران سخت مبارزه، نگارش کتب اثر گذار، ایجاد بنیاد فرهنگی رفاه و سپس راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی که زمینه ساز تربیت جوانان کشور در شاخه های مختلف و مدارج بالای علمی شده است، راه اندازی سیستم حمل و نقل ریلی در تهران و بسیاری از شهرهای کشور از طرح تا اجرا، و بسیاری اقدامات بزرگ دیگر تنها بخش هایی از زندگی ارزشمند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی است.
محسن هاشمی رفسنجانی در ادامه از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان شخصیتی فرا هوشمند یاد کرد و افزود: افراد فرا هوشمند می توانند با پشتکار جدی، افکار مثبت خود را به منصه ظهور برسانند و اجرایی کنند و آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز به پشتوانه کارنامه پر باری که داشته یکی از این افراد بوده است و چزیره کیش نمونه واضح از اقدامات بزرگ مرحوم هاشمی رفسنجانی است.
وی گفت: جزیره کیش در رژیم شاهنشاهی کاربری ویژه رفاهی و تفریحی برای خانواده شاهنشاهی را داشت و پس از انقلاب با تفکر خلاق آیت الله هاشمی رفسنجانی و نگاه آینده نگرانه ایشان نسبت به نیازهای کشور به منطقه آزاد تبدیل شد و امروز یکی از مناطق زیبای کشور به شمار می رود که امید است تلاش های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با ادامه اقدامات مثبت مردم و مسئولان این منطقه دستاوردهای بزرگی برای کشور به همراه داشته باشد.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش نيز در اين مراسم با تقدير از شوراي شهر كيش به مناسبت برگزاري اين مراسم و نامگذاري يكي از خيابانهاي كيش به نام آيت الله هاشمي رفسنجاني با مصوبه این شورا و همچنین با گراميداشت حضور مهندس محسن هاشمي رفسنجاني فرزند مرحوم فقيد آيت الله هاشمي رفسنجاني در این مراسم گفت: در روزهاي پاياني ماه رجب هستيم ماهي كه دو مناسبت بزرگ ديني در مورد دو شخصيت بزرگ، ميلاد امام علي (ع) و بعثت رسول مكرم اسلام (ص) را در خود داشت شخصیت هایی که همه مسلمانان دل در گرو مودت و محبت آنان دارند.
انصاري لاري در ادامه به بيان فرائض شب مبعث كه به روايتي شب معراج پيامبر نيز اعلام شده است پرداخت و افزود: اين روز و شب يكي از مبارك ترين اعياد مسلمانان و فرصتي مغتنم براي شناخت و معرفت الهي است.
وي ضمن تبريك اين عيد بزرگ به مسلمانان و با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی همزمان با این عید بزرگ در جزیره کیش، به بیان صفات حسنه و خصايل نيكوي مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني پرداخت و گفت: وي جزو مردان بزرگ و اهل فضيلت و معرفت بود و اگر امروز ياد ونام اين شخصيت فقيد اين گونه به نيكي برده مي شود و براي ما عزيز است به دليل مجاهدت های وی در تاریخ انقلاب اسلامی و در گذر از فراز و فرودهای دشواری است که کشور با آن مواجه بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: افسوسکه در بزنگاه های بزرگ تاریخ کشور، آن زمان که بیش از پیش به وجود این شخصیت ارزشمند نیاز بود از بین ما رفت اما آنچه از انسانها باقی میماند نام نیک است و یاد و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره به نیکی یاد می شود.
انصاری لاری افزود: علاوه بر دوران سازندگی، جزیره کیش نیز یادگار این مرد بزرگ است و آنچه مسلم است ساختار جزیره کیش نمونه ای از آرمانها و ایده ال های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برای کل کشور بود. جزیره ای امن، آرام و زیبا که می تواند الگویی برای همه کشور باشد.
وی تاکید کرد: امسال در سالی هستیم که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب سال حمایت از کالای ایرانی است و کیش را باید کالای برتر ایرانی بدانیم و مسئولان کشور نیز با این نگاه از جزیره کیش حمایت کنند.
انصاری لاری در پایان ابراز امیدواری کرد: همانگونه که در دوران مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و مدیرانی که برای جزیره کیش منتصب کردند شاهد توسعه روز افزون این منطقه بودیم باید تلاش کنیم ضمن افزایش این جاذبه ها و زیباییها، جزیره کیش موتور محرکه اقتصاد کشور و نمونه رشد و توسعه باشد و رسالت خود را در زمینه های اقتصادی و اجتماعی درکشور ایفا کند.
حجت الاسلام و المسلمین رستگاری مشاور مذهبی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هم در این آیین با اشاره به جایگاه رفیع پیامبر گرامی اسلام نزد خداوند گفت: در آیات و سوره های قرآن خداوند متعال بارها تاکید کرده است که تا زمانیکه پیغمبر در میان قومش است عذابی بر آنان نازل نخواهد کرد و این امر بیانگر اهمیت پیروی از سیره و سلوک نبوی است زیرا در این زمان هم که پیامبر در میان ما نیست باید روح معنوی رفتار و آیین پیامبر سر لوحه کارهایمان باشد زیرا دین مبین اسلام نازل شد تا تعالیم اخلاقی کامل شود.
وی نگرش مجدد به آموزه های دین اسلام را ضرورتی اجتناب نا پذیر برای دستیابی به موفقیت در جامعه امروز برشمرد و افزود: حضرت محمد (ص) در تمام زندگی گرانبهایشان تلاشکردند جامعه ای برمحور اخلاقیات بنا کنند و آنجا که خداوند در قرآن می فرماید شهر مکه شرافت دارد اما شرافت شهر مکه به خاطر پیامبر (ص) است مبین این نگاه اخلاق مدار و انسان دوستانه رسول گرامی اسلام (ص) است.
گفتنی است در تجلیل از تلاشهای مرحوم فقید آیت الله هاشمی رفسنجانی با مصوبه شورای شهر کیش، بلواری در جزیره کیش به نام این شخصیت بزرگوار نامگذاری شد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو