منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه راه اندازی می‌شود

مدیر کل دفتر اموراقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: استاندار سیستان و بلوچستان ضمن ابراز گلایه از تأخیر پیش آمده در راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در رابطه با تسریع در راه اندازی هرچه زودتر این منطقه تذکر داده است.

به گزارش فرینا، علیرضا نورا در نشستی که بمنظور «راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه» در استانداری برگزار شد؛ افزود: قانون ایجاد منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در مرداد ماه سال 89 مصوب و پس از سیر مراحل قانونی در تاریخ 23 بهمن سال89 جهت اجرا به استان ابلاغ شده است .

نورا گفت: بر اساس قانون، ایجاد زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی بدون کمک مالی دولت و بر عهده سازمان سرمایه گذار می باشد که در این راستا در سال 1395 «شرکت سرمایه گذاری توسعه عمران منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه» به عنوان سرمایه گذار به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد معرفی شده است.

وی با اعلام این مطلب که با همکاری منابع طبیعی 385 هکتار زمین مورد نیاز برای راه اندازی این منطقه در اختیار شرکت سرمایه گذار قرار گرفته است، افزود: اسناد مالکیت اراضی مذکور باید در اسرع وقت به نامشرکت سرمایه گذار منتقل شود.

مدیر کل دفتر اموراقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: دستگاههای اجرایی مربوطه بایستی ضمن اعلام آمادگی در خصوص میزان خدمات قابل ارائه، کلیه استعلام های قانونی 12 گانه مورد نیاز شرکت سرمایه گذار برای راه اندازی این پروژه مهم و اثر گذار را بدون بروکراسی اداری ظرف مدت کوتاه یک هفته ای بررسی و پاسخ دهند .

نورا افزود: طرح جامع و توجیهی کامل با ذکر همه موارد از جمله توجیهات فنی، اقتصادی، کاربری ها، استقرار صنایع و تأسیسات، بخش اداری و سایرخدمات زیربنایی مورد نیاز را تهیه و ارائه نماید.

وی راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در میرجاوه را با اهمیت عنوان کرد و گفت: راه اندازی این منطقه باعث رونق و شکوفایی اقتصادی منطقه می شود و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کرده و منافع اقتصادی، اجتماعی، و سیاسی قابل توجهی را برای اقتصاد منطقه به دنبال خواهد داشت .

مدیر کل دفتر اموراقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان در پایان افزود: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه با وجود زیرساخت های ریلی و جاده ای مناسب برای انجام مبادلات اقتصادی از طریق مرز، نزدیکی به مرکز استان و فرودگاه بین المللی زاهدان، دسترسی مناسب به بازارهای داخلی و مراکزتجاری و صنعتی زمینه را برای تبادل کالا و تجارت از طریق مرزهای جنوب شرق کشور فراهم خواهد کرد .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو