توسعه اقتصاد روستایی قشم با گسترش اقامتگاه های بوم گردی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، از تحول اقتصاد روستایی این جزیره با گسترش اقامتگاه های بوم گردی خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی گفت: تدبیر بجا و سیاست موفق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در توسعه اقامتگاه های بوم گردی روستایی باعث شد امسال شاهد تغییری عظیم در صنعت گردشگری و رونق اقتصاد روستاهای جزیره قشم باشیم.
وی افزود: هدف گذاری صحیح و سوق دادن گردشگری به سمت روستاها در جزیره قشم موجبات مهاجرت معکوس و بازگشت به روستا را در این منطقه آزاد فراهم آورده و در برخی روستاها، نه تنها نرخ بیکاری را به صفر رسانده که منجر به استخدام نیرو از سایر مناطق نیز گردیده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: گردش مالی 30 میلیارد ریالی در این حوزه، در تعطیلات 20 روزه نوروز 97 قابل توجه است و نشان از مقبولیت و جذابیت روستاهای قشم در بین گردشگران دارد.
به گفته سید محمد امین جعفری حسینی ارائه خدمات اقامت و پذیرایی مناسب و متفاوت در اقامتگاه های بوم گردی دلیلی برای افزایش تعداد روزهای  اقامت از دو شب به چهار شب گردید.
وی ادامه داد: هزینه اقامت با نرخی مناسب به همراه پذیرایی صبحانه، نهار و شام با غذاهای بومی و محلی، همچنین اجرای آیین های سنتی و موسیقی بومی در این اقامتگاه ها مقبول نظر گردشگران جزیره قشم واقع شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تجربه زندگی روستایی در اقامت گاه های بوم گردی، گفت: سکونت در اقامتگاه های بوم گردی روستایی خالق خاطره ای بینظیر از ارتباط بی واسطه با ساحل نشینان، لمس نزدیک زندگی مردم مهمانواز جنوب و آشنایی با آداب، رسوم و سنت های جزیره برای مهمانان قشم زیبا بود.  
جعفری با اشاره به آمار بالای استقبال از مناطق گردشگری بیان کرد: از آنجایی که جزایر ناز، جنگل حرا، خلیج دلفین های هنگام و غرفه های فروش صنایع دستی قشم بالاترین درصد بازدید را به خود اختصاص داده اند، برنامه ریزی برای افزایش خدمات در این اماکن حائز اهمیت خواهد بود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از توسعه گردشگری در سطح جزیره به صورت متوازن، به عنوان نقطه عطفی در ارتقا سطح اقتصاد روستایی و کاهش چشمگیر نرخ بیکاری در این منطقه یاد کرد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.