مرتضی بانک:

از سرمایه گذاری همه کشورها در چابهار استقبال می کنیم

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: ایران از حضور و سرمایه گذاری همه کشورهای خارجی علاقه مند به همکاری اقتصادی در مناطق آزاد ایران استقبال می کند.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در حاشیه امضای تفاهمنامه سه جانبه همکاری منطقه آزاد چابهار و شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران با فدراسیون صنعت شیمی و پتروشیمی چین (جی جی سی) افزود: همه کشورهای منطقه و آسیا و بخصوص کشورهای حاشیه دریای عمان و اقیانوس هند علاقه مندند از چابهار به عنوان نقطه راهبردی و حلقه اتصال کریدور شمال - جنوب استفاده کنند و ما نیز از این همکاری استقبال می کنیم.
مشاور رئیس جمهور افزود: طرح های سرمایه گذاری خارجی باید همراستا و هم جهت با سیاستهای کلی نظام در حمایت از تولیدات ایرانی و ایجاد اشتغال باشند و ما از این طرح ها در جهت حمایت از حضور موثر و قدرتمند در بازارهای جهانی و اقتصاد ملی و بین المللی استقبال می کنیم.
بانک همچنین با اشاره به امضای تفاهمنامه ایران و چین برای احداث شهرک شیمیایی و پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار گفت: این تفاهمنامه بدنبال سفر دو سال قبل رئیس جمهوری اسلامی ایران به چین و توافقات حاصله بین روسای جمهور دو کشور به امضا رسید و پس از این امضا، کارگروه تعیین شده به سرعت کار خود را برای اجرایی شدن این تفاهمنامه و اقدامات بعدی برای اجرای آن آغاز می کند.
وی افزود: خوشبختانه شرکت پتروشیمی نگین مکران زیرساختهای اولیه برای ایجاد این شهرک را فراهم کرده و توافقنامه انتقال و احداث خط لوله گاز با وزارت نفت را به امضا رسانده که بخشی از آن خط نیز اجرا شده و بقیه هم به سرعت در حال تکمیل است.

انتقال فناوری اصل ثابت توافق شیمیایی با چین است
مدیرعامل شرکت امضا کننده قرارداد ساخت شهرک شیمیایی چین در منطقه آزاد چابهار گفت: انتقال فناوری جزو اصول ثابت این توافقنامه است و تلاش می کنیم دانش حاصله را کاملا در کشور بومی کرده و توسعه مراحل بعدی را خودمان انجام دهیم.
محمدرضا موثقی نیا در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در حاشیه امضای تفاهمنامه سه جانبه همکاری منطقه آزاد چابهار و شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران با فدراسیون صنعت شیمی و پتروشیمی چین (جی جی سی) افزود: بخشی از دانش فنی تولید فراورده های پتروشیمیایی در انحصار چینی ها و چند قدرت معدود صنعتی است و ما تلاش کردیم در این تفاهمنامه بحث انتقال دانش فنی و فناوری را بعنوان یک اصل ثابت قرار دهیم تا در گام اول آن را بومی کرده و در گام دوم توسعه مراحل بعدی را خودمان انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران افزود: مرحله اول توسعه قطب سوم پتروشیمی کشور در منطقه آزاد چابهار (پس از ماهشهر و عسلویه) را این شرکت با راه اندازی شهرک شیمیایی خود آغاز کرده و امیدواریم شرکتهای چینی فازهای دوم و سوم توسعه این شهرک و تبدیل منطقه به هاب سوم پتروشیمی کشور را به سرعت انجام دهند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.