دیدار مدیران بنادر و دریانوردی هرمزگان با نماینده ولی فقیه در استان

مدیرکل و معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با همراهی جمعی از مدیران بنادر تابعه با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس با آیت الله نعیم آبادی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش فرینا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در این دیدار ضمن استماع گزارش سال 96 مجموعه بنادر و دریانوردی استان گفت: نکته قابل توجه این است که مدیران باید حرف تازه، کار جدید و فکری جدید برای استفاده از ایده های مجموعه تحت مدیریت خود داشته باشند و برای خدمت به کشور به ویژه در حوزه اشتغال باید ابتکار عمل داشته باشند. 

وی این پیشنهاد را مطرح کرد که مدیران اسبق و سابق در تمامی مجموعه های اداری و دولتی حتما تجربیات و دیدگاه های خود را پیش از پایان دوره خدمت، بنویسند و سپس از مجموعه بروند تا از این تجربیات و ایده های مکتوب برای حل مشکلات استفاده شود .

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به آماری مبنی بر سفر و تردد سالیانه 10 تا 15 میلیون نفر از هموطنان به بندرعباس، گفت: هنر این است که جاذبه های گردشگری را به مسافران معرفی نموده و بخشی از این جمعیت را به عنوان سیاحت گرد جذب کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ضمن تمجید از اقدام سازمان بنادر و دریانوردی برای طراحی و نصب 9 اسکله فلزی شناور گردشگری در مناطق ساحلی این استان به ویژه خور آذینی سیریک گفت: در سفر به این مناطق حتما از این اسکله ها دیدن می کنم. زیرا چنین کارهایی در رونق معیشت ساحل نشینان و بحث اشتغال اثرگذار است.

وی همچنین از ابتکار عمل بندر شهید رجایی در خصوص تهیه بسته های فرهنگی ترویجی به زبان انگلیسی بین کاپیتان های کشتی های خارجی نیز قدردانی کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی نیز در این دیدار به ارایه گزارشی مختصر در خصوص عملکرد این مجموعه و دستاوردهای سال 96 پرداخت و گفت: در سال گذشته، رییس جمهور طی سفری به بندر شهید رجایی دستور ساخت فاز 3 طرح توسعه بزرگترین بندر تجاری کشور را صادر کرد که 1400 متر اسکله با عمق 17.5 متر برای پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیمای نسل جدید ساخته می شود.

اله مراد عفیفی پور افزود: همچنین با چندین بار سفر وزیر راه و شهرسازی به هرمزگان، از یکسو تعدادی از پروژه های سرمایه گذاری افتتاح شد و همچنین در سفر پایان سال گذشته نیز بهره برداری از 9 اسکله فلزی شناور در مناطق گردشگری آغاز شد که این اسکله ها توسط متخصصان داخلی و در مدت کمتر از سه ماه ساخته و نصب شدند که یک کار بزرگ محسوب می شود. این اسکله ها تاثیرات چشمگیری در رونق گردشگری و معیشت ساحل نشینان و همچنین امکان بهره مندی بهتر هموطنان از جاذبه های دریا را فراهم می کنند.

عفیفی پور ضمن اشاره به توجه ویژه سازمان بنادر به مسئولیت های اجتماعی خود در توسعه گردشگری دریایی، گفت: به عنوان مثال منطقه گردشگری و بسیار زیبای خور آذینی در یک منطقه محروم در شهرستان سیریک واقع شده که طی سال های گذشته چندان برای گردشگران شناخته شده نبود. با اقدام ابتکاری سازمان بنادر برای نخستین بار در این جنگل های دریایی اسکله فلزی نصب شد و اقدامات دیگریی همچون آموزش بومیان منطقه، ارایه تجهیزات ایمنی، بازرسی از شناورهای تفریحی و همچنین استقرار تیم های غواص و گروه های مردمی همیار ناجی نقش مهمی در ایمنی گشت های نوروزی مردم و رونق بخشی به گردشگری آن داشته است.

وی همچنین از تدوین بسته ای برای توسعه بنادر تجاری و مسافری در مرکز، شرق و غرب استان خبر داد و افزود: پس از گشایش های برجام، تجهیزات استراتژیک بندر شهید رجایی خریداری و تا شهریورماه امسال همه این تجهیزات نصب می شوند که از موعد مقرر شش ماه زودتر است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی در خصوص دستاوردهای طرح نوروزی تسهیل سفرهای دریایی در سال 97 و همچنین توزیع بسته های فرهنگی بین خدمه کشتی های خارجی متردد به بندر شهید رجایی نیز گزارشی کوتاه ارایه کرد که این اقدامات با استقبال  آیت الله نعیم آبادی مواجه شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو