بهره برداری از پایانه غلات بندر آستارا تا بهمن ماه سالجاری

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: پایانه غلات بندر آستارا تا بهمن ماه سال جاری احداث و آماده بهره برداری می‌شود.

به گزارش فرینا، محمد راستاد، در آیین رونمایی و بهره برداری از لایروب و یدک کش اختصاصی و ایجاد پایانه غلات و اسکله جدید که در محل منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان برگزار شد، افزود: پایانه غلات بندر آستارا با اعتباری بالغ بر 18 میلیون ریال ساخته می‌شود.

راستاد گفت: پایانه غلات بندر آستارا تا بهمن ماه سال جاری احداث و آماده بهره برداری می‌شود.

وی افزود: با بهره برداری این پایانه شاهد جابه جایی حجم قابل توجهی از غلات وارداتی و تزانزیتی خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: همچنین با احداث شدن پایانه غلات فرصت مهیا می‌شود تا در حاشیه پایانه های بندری هزینه ای برای صنایع ارزش افزوده ای فراهم شود.

راستاد بر توسعه بندر آستارا تاکید کرد و افزود: توجه به بندر آستارا و توسعه آن تحول جدی در منطقه را به دنبال دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بودن بندر آستارا از مهم ترین ویژگی های این بندر است، گفت: از تسهیلات و مزایای قانونی مناطق ویژه اقتصادی در چنین بندری می‌توان به خوبی بهره برد.
وی با اشاره به اینکه بندر آستارا به لحاظ ظرفیت قابل رقابت با بنادر حاشیه دریای خزر نیست، افزود: بندر آستارا به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد این قابلیت را داراست که برای منطقه مزیت های رقابتی خاصی را ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه سال گذشته 192 هزار تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شد، گفت: دو و نیم میلیون تن کالا در سال ظرفیت پیش بینی شده برای تخلیه و بارگیری در بندر آستارا است.

راستاد به خط ریلی بین المللی آستارا ـ آستارا اشاره کرد و افزود: این خط ریلی این موقعیت را برای ما فراهم کرده است تا بتوانیم از حمل و نقل چند وجهی بهره مند شویم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.