اجرای طرح ممنوعیت ورود کارگران بدون تجهیزات ایمنی فردی به منطقه ویژه بندر شهیدرجایی

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طرح ممنوعیت ورود كارگران بدون لباس كار و تجهيزات حفاظت فردي به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به منظور حمايت از جامعه كارگری برای دسترسي بهتر به خدمات سلامت از 15 اردیبهشت اجرایی می شود.

به گزارش فرینا، محمود صابری در نشستی به مناسبت گراميداشت هفته سلامت و همچنین بزرگداشت هفته تکریم کار و کارگر افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه بسیار مهم بهداشت و سلامت شغلي كاركنان و سهم آن در تحقق توسعه پایدار، مسئولين و متوليان امر باید به اين موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

صابری گفت: تنوع فعاليت ها و فرآيندها در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهيد رجايي، توجه جدي به سلامت كاركنان و حمايت و پشتيباني از طرح ها و برنامه هاي مربوط به ارتقای سلامت از جمله رسالت هاي اصلي مديران ارشد اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان محسوب می شود. 

وی از آغاز اجرای «طرح ممنوعيت ورود كارگران بدون لباس كار و تجهيزات حفاظت فردي» در قالب يك برنامه منسجم و كلان، از تاريخ 15 ارديبهشت در بندر شهيد رجايي خبر داد و گفت: این طرح که دارای پشتوانه قانونی است، از جمله اقدامات موثر بزرگترین بندر تجاری کشور در حمايت از كارگران و برقراري عدالت دردسترسی به خدمات سلامت محسوب می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هدف از اجراي اين طرح را ترویج سبک زندگی سلامت محور، اجتماعی شدن مسائل مربوط به ايمني و بهداشت و حمایت از جامعه كارگري در دسترسی به خدمات سلامت برشمرد و اهتمام جدي مديران شركتهاي مستقر در این منطقه ویژه اقتصادی در تحقق كامل اين اهداف را بسيار مهم ارزيابي كرد.

صابری در پایان با اشاره به شعار سال 97 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با عنوان «سلامت براي همه، در همه جا» ابراز امیدواری کرد، گام های موثري در مسير تحقق سلامت جامعه کارگری شاغل در بزرگترین بندر تجاری کشور و ايفاي مسئوليت اجتماعي در قبال آنان برداشت.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو