افتتاح بیمارستان 32 تختخوابی اروندکنار

بیمارستان 32 تختخوابی اروندکنار با اعتباری بالغ بر 225 میلیارد ريال به صورت مشارکتی با منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛ بیمارستان 32 تختخوابی اروندکنار با اعتباری بالغ بر 225 میلیارد ريال به صورت مشارکتی با منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید.
این بیمارستان مجهز به بخشهای داخلی زنان و مردان، اورژانس، رادیولوژی و آزمایشگاه است.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز در مراسم افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی اروندکنار گفت: وزارتخانه‌های نفت صنایع در حوزه بهداشت و درمان استان خوزستان سرمایه‌گذاری کنند.
سید حسن قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه برخی صنایع همانتد نفت ، فولاد و پترشیمی اعتبارات خوبی دارند و می توانند در بخش درمان هزینه کنند افزود: صنایع به اندازه کافی بیمار به مراکز درمانی روانه می سازند و اینک باید در این بخش ها بخصوص در خوزستان سرمایه‌گذاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: برای توسعه براساس شاخص های جمعیتی به ازای هر یک هزار نفر یک خانه بهداشت، به ازای هر ۱۲ هزار نفر یک مرکز بهداشت و به ازای هر ۲۵ تا ۵۰ هزار نفر یک مرکز جامعه سلامت در نظر گرفته شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در آبادان کمبود نیرو و امکانات وجود دارد که تا پایان سال ۹۸ این مشکل رفع خواهد شد.
هاشمی تاکید کرد: در برخی از نقاط مثل اروندکنار بیمارستان وجود دارد و متخصص ندارند و در بعضی از شهرها مثل اهواز مشکل پزشکان متخصص نیست ولی مشکل فضای فیزیکی و مکان بیمارستانی داریم.
وی افزود: هر سال تعداد تخت های بیمارستانی و تعداد متخصصان داخلی زیاد می شود و امیدواریم مشکلات به تدریج برطرف شود.
وزیر بهداشت گفت: در تلاش هستیم دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای 5 تا ۱۰ سال تمام ظرفیت خود را برای تربیت متخصصین بومی اختصاص دهد تا کمبود پزشکان متخصص در استان برطرف شود.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.