ارائه برنامه های حمایتی سازمان بنادر به صادرکنندگان کالا از حاشیه خزر

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برنامه های حمایتی و تخفیفات مناسب برای تشویق صادرکنندگانی که کالاهای خود را از بنادر کشور به کشور های حاشیه خزر صادر می کنند باید در نظر گرفته شود.  

به گزارش فرینا، محمد راستاد در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه های توسعه ای بندرانزلی در جمع خبرنگاران، افزود: اتصال گیلان و بنادر آن به خط راه آهن فرصت خوبی است تا امکان حمل و نقل چند وجهی را برای بندرانزلی فراهم کرد.

راستاد با بیان اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی دو فروند شناور در کارگاه های شناورسازی داخلی تولید شد و به بهره برداری رسید، گفت: یکی از این شناورها، کاربری پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیستی دریایی دارد و از جمله شناورهای تخصصی بسیار پیشرفته و مجهز برای مقابله با آلودگی دریا است.

وی افزود: با توجه به حساسیت محیط زیستی دریای خزر، شناورهای مقابله کننده با آلودگی دریا در راستای عضویت ایران در کنوانسیون های بین المللی مرتبط با محیط زیست دریایی بسیار موثر است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شناور چند منظوره دیگری نیز به بهره برداری رسید که به پهلو دهی و جداسازی شناور ها و کشتی هایی که وارد بندر می شوند، کمک می کند.

 سرمایه گذاری ١٠ میلیون یورویی بخش خصوصی برای دو یدک کش

راستاد با اشاره به اینکه برای ساخت دو شناور مبلغی بالغ بر ۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، افزود: در بندر آستارا دو فروند شناور لایروب و یدک کش با ۱۰ میلیون یورو سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است که کمک قابل توجهی به بهبود فعالیت های بندری و دریایی خواهد کرد.

وی گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی عملیات اجرایی پایانه غلات با سرمایه ای بیش از ۱۸ میلیون یورویی نیز در بندر آستارا آغاز شده است.

 افزایش ظرفیت بنادر شمالی کشور

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه باید در دریای خزر بیشترین سهم ممکن از حمل و نقل دریایی را به سمت بنادر خودمان جذب کنیم، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات گسترده ای را برای ایجاد ظرفیت در بنادر شمالی انجام داده که در حال حاضر ۳۰ میلیون تن ظرفیت بنادر حاشیه دریای خزر است.

راستاد گفت: سازمان بنادر و دریانوردی باید برنامه های حمایتی و تخفیفات قابل توجهی را برای تشویق صادرکنندگان که کالاهای خود را طریق بنادر کشور به کشور های حاشیه خزر صادر می کنند، در نظر بگیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: امیدواریم با سرمایه گذاری های انجام شده، شاهد شرایط بهتر و مناسب تری در بنادر شمالی کشور باشیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.