ایجاد اسکله در شهرهای ساحلی، اولویت‌ توسعه گردشگری دریایی است

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در استان گیلان در بخش دریایی و اقتصاد دریا محور کارهای زیادی بایستی انجام شود و ایجاد اسکله مارینا در شهر لنگرود، کیاشهر و چمخاله آستارا و تالش یکی از اولویت‌های توسعه گردشگری دریایی است.

به گزارش فرینا، محمد راستاد،رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در جریان بازدید از مجتمع بندری کاسپین بزرگ ترین بندر ایران در دریای خزر و زیر ساخت‌های تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی گفت:در استان گیلان در بخش دریایی و اقتصاد دریا محور کارهای زیادی بایستی انجام شود و ایجاد اسکله مارینا در شهر لنگرود،کیاشهر و چمخاله آستارا و تالش یکی از اولویت‌های توسعه گردشگری دریایی است و در ایجاد اشتغال بسیار موثر است.
وی افزود:با توجه به اینکه بندر کاسپین با سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی احداث شده است طبیعتا باید طرح‌های همکاری بندری موجود انزلی و بندر کاسپین و همچنین نحوه تعامل بین سازمان بنادر و دریانوردی و منطقه آزاد انزلی مشخص میشد و افزایش همکاری و تقسیم کار یکی از مواردی است که می‌تواند به افزایش بهره برداری از دریای خزر تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی در ادامه در رابطه به نحوه همکاری و تعامل دو سازمان بندر و منطقه آزاد تصریح کرد:مواردی وجود داشت که خوشبختانه در قالب تفاهمنامه‌ای که منعقد شد تصمیمات خوبی گرفته شد و انتظار داریم که هم افزایی که بین بندرانزلی و بندر کاسپین ایجاد می‌شود راهبردی برای رشد میزان فعالیت بنادر شمالی کشور و افزایش مراودات تجاری با کشورهای حاشیه خزر باشد.
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی،اتصال بنادر گیلان به خط راه آهن را یک مزیت برشمرد و تاکید کرد:بنادر گیلان با اتصال به شبکه ریلی خدمات گسترده‌تری را به فعالین اقتصادی و تجار ارائه خواهند کرد و افزایش ظرفیت و توانمندی بنادر در کنار این مزیت موجب رونق بنادر گیلان خواهد شد.
دکتر رضا مسرور نیز در ادامه ضمن تشریح اقدامات سازمان در بحث افزایش مراودات تجاری با کشورهای حاشیه خزر و اقدامات انجام شده در خصوص توسعه زیرساخت‌های منطقه به ویژه بندر کاسپین،به نقش مهم مارینای منطقه آزاد انزلی در توسعه گردشگری دریایی خزر اشاره و اظهار کرد: مارینای این منطقه از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی احداث شده و اسکله‌های آن نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است و همچنین برنامه‌های مشترک با سازمان بنادر و دریانوردی در شهر انزلی برای حوزه توسعه گردشگر دریایی در خزر و ایجاد اسکله‌های تفریحی در انزلی داریم تا گردشگری دریایی از سالجاری بین منطقه آزاد و شهرستان بندرانزلی انجام شود و به مرور بین تمامی بنادر گیلان این شبکه گسترده متصل شود.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی بیان کرد:با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در دریای خزر در بحث گردشگری وجود دارد باید زیرساخت‌های گردشگری به سرعت ساخته شود.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو