تحقق قریب‌الوقوع اجرایی شدن ترانزیت شرق با محوریت چابهار

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار گفت: با ترخیص ۳۸۰ دستگاه کامیون کشنده مدرن سوئدی به چابهار در طول یک ماه آینده و پیوستن آنها به ناوگان حمل بار مسیر چابهار ـ سرخس، تحولی عظیم در صنعت حمل‌ونقل و اقتصاد شرق کشور کلید می‌خورد.

به گزارش فرینا، فرزین حقدل افزود: این تعداد کشنده که مراحل خرید و حمل آنها به ایران انجام‌شده است، بخشی از 1000 دستگاه کشنده‌ای است که طبق قرارداد بین کنسرسیوم توسعه بار لیپار و دو شرکت سایپادیزل و ماموت به‌عنوان نمایندگان سازندگان کامیون‌های ولوو و اسکانیا در فاز اول به چابهار وارد خواهد شد.
وی تعداد کل این قرارداد را سه هزار دستگاه کشنده اعلام کرد و گفت: کنسرسیوم یک‌طرف این قرارداد نیز متشکل از شرکت توسعه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار و تعدادی از شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل فعال در این منطقه است.
به گفته مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار کامیون‌های خریداری‌شده پس از ثبت‌نام متقاضیان به مردم چابهار واگذار خواهد شد تا در کنار رونق اقتصادی این منطقه برای بومیان نیز اشتغال‌زایی شود.
وی در این خصوص به حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار از متقاضیان خرید این کامیون‌ها اشاره کرد و گفت: طبق مذاکراتی که سازمان با دو بانک عامل داشته است قرار شد این دو بانک برای خرید این کامیون‌ها به این متقاضیان تسهیلات خوب و مناسب ارائه نمایند.
فرزین حقدل در بخش دیگری از این گفت‌وگو از ایجاد پنج مرکز بین‌راهی خدماتی تحت عنوان "تیرپارک" در طول مسیر چابهار – سرخس خبر داد و گفت: هر مرکز یا تیرپارک شامل جایگاه ارائه سوخت خودروها شامل بنزین و گازوئیل، کارواش، تعمیرگاه نمایندگی‌های مجاز خودرو، رستوران، سوپرمارکت و محل استراحت رانندگان خواهد بود.
به گفته وی اولین تیرپارک در چابهار ایجاد خواهد شد که به‌عنوان تیرپارک اصلی مسیر چابهار– سرخس از طریق اتاق کنترل رفت‌وآمدهای کامیون‌ها و عملکرد چهار تیرپارک مستقر در طول این مسیر را کنترل و هد آیت خواهد کرد.
گفتنی است سازمان منطقه آزاد چابهار به‌عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای پروتکل همکاری بین ایران و هند که در سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به این کشور به امضای دو طرف رسید، آماده‌سازی زیرساخت‌ها را برای مساعد کردن سرمایه‌گذاری هندی‌ها در این منطقه در دستور کار خود قرار داده است.
اجرای طرح‌های توسعه فرودگاه و اسکله‌های چابهار، احداث راه‌آهن زاهدان – چابهار و تقویت ناوگان حمل بار جاده‌ای بین چابهار و سرخس ازجمله این اقدامات زیربنایی در دست اجرای سازمان منطقه آزاد چابهار است که علاوه برجذب سرمایه‌گذاری در منطقه، ظرفیت و کیفیت محور ترانزیت کالا در شرق کشور را نیز ارتقاء خواهد داد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو