افزایش 15 درصدی صادرات از گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: درآمدهای وصولی گمرک امیرآباد از ابتدای سال جاری به 47 میلیارد ریال رسید که این میزان در مقایسه با درآمد 24 میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل از آن، به میزان 96 درصد افزایش داشته است.

امیر جمشیدی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، صادرات کالا از گمرک امیرآباد 46 هزار و 13 هزار تن به ارزش دو میلیون و 104 هزار و 423 دلار بوده است.

 جمشیدی گفت: صادرات انجام شده به مقصد نهایی کشورهای روسیه، ترکمنستان و قزاقستان انجام شده است.

وی افزود: این میزان صادارت انجام شده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن دو درصد و از نظر ارزش 15 درصد افزایش داشته است.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: کالاهایی از جمله سیمان، کلینگر و سیب درختی مهمترین اقلام صادراتی بوده اند که از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد صادر شده اند.

جمشیدی افزود: همچنین در مدت مذکور، 160 هزار و 290 تن انواع کالا به ارزش 40 میلیون و 88 هزار دلار از طریق این گمرک وارد کشور شده است.

به گفته وی، این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 15 درصد و از نظر ارزش 43 درصد افزایش داشته است .

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد افزود: عمده ترین کالاهای وارد شده شامل: غلات به ویژه جو و ذرت، آهن آلات و همچنین روغن و دانه های روغنی بوده است.

جمشیدی ادامه داد: کالاهای مذکور از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ایتالیا و چین وارد کشور شده است.

وی با اشاره به ترانزیت خارجی انجام شده از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، افزود: از ابتدای سال جاری 12 هزار و 984 تن کالا به ارزش 9 میلیون و 89 هزار دلار از طریق گمرک امیرآباد ترانزیت خارجی شده است.

به گفته این مقام مسئول در گمرک امیرآباد، این مقدار ترانزیت خارجی، 50 درصد از لحاظ وزن و 102 درصد از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

جمشیدیگفت: کالاهایی چون آهن آلات از جمله مهمترین محمولات ترانزیتی بوده است.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد افزود: درآمدهای وصولی گمرک امیرآباد از ابتدای سال جاری به 47 میلیارد ریال رسید که این میزان در مقایسه با درآمد 24 میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل از آن، به میزان 96 درصد افزایش داشته است .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو