رفع چالش‌های موجود در اجرای طرح‎های پتروشیمی

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی موظف است مدیریت کلان را انجام دهد و در جهت رفع چالش‎های موجود تلاش کند تا طرح‌ها و پروژه‌ها در شرایطی مناسب به بهره‌برداری برسند.

به گزارش فرینا، سیدرضا نوروززاده افزود: هدف از سفر به مناطق مختلف و بازدید از مجتمع‌ها و طرح‌های پتروشیمی بررسی آخرین روند فعالیت آنهاست و به صورت دوره‌ای با صاحبان صنعت و مجتمع‌های تولیدی و همچنین مدیران پروژه‌ها و طرح‌های در دست اجرا دیدار داریم تا مشکلات آنها را بررسی کنیم.

نوروززاده گفت: این شرکت پیش از این، طرح‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و امور مختلف را مدیریت می‌کرد؛ اما پس از خصوصی‌سازی در مجتمع‌ها و طرح‌های پتروشیمی گاهی موازی‌کاری و چالش ایجاد می‌شود و نیاز است یک نهاد کارها را هدایت و مدیریت کند؛ این وظیفه برعهده NPC است.

وی از مذاکره شرکت‌های صاحب لیسانس چون UOP، لینده، لیسن گروپ، اوده، ایرلیکوئید و کازاله با NPC برای فروش لیسانس خبر داد و درباره نتایج سفر به پاریس با اشاره به شرکت در سمینار ۲ روزه پتروشیمی افزود: شرکت‌های صاحب‎نامی که در دوران تحریم همکاری نمی‌کردند، همگی برای مذاکره اعلام آمادگی کردند و حتی اصرار به عقد قرارداد داشتند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به استقبال خوبی که از سمینار پتروشیمی در پاریس شده بود، گفت: مدیران پتروشیمی ایران و سایر کشورها اعم از صاحبان لیسانس و سازندگان تجهیزات به این سمینار دعوت شده بودند.

نوروززاده با تاکید بر اشتیاق صاحبان لیسانس نسبت به فروش دانش فنی به صنعت پتروشیمی در ایران، افزود: شرکت‌های صاحب‎نام و لایسنسور اصرار به عقد قرارداد داشتند و به آنها اعلام کردیم که ما سیاست‌گذار هستیم و عقد قرارداد باید با سرمایه‌گذاران باشد. امیدواریم در فصل پیش رو در حوزه تبدیل گاز به پروپیلن و سایر الفین‌ها که برای کشور بسیار اهمیت دارد، شاهد سرمایه‌گذاری و انجام اقدام‌های لازم باشیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو