در مقایسه با مدت مشابه سال 96؛

رشد 5 درصدی تخلیه و بارگیری کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی در ابتدای سالجاری

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی گفت: حجم جابجایی کالا در بزرگترین بندر تجاری کشور طی نخستین ماه سال جاری بیش از ۵ درصد افزایش پیدا کرد.   

به گزارش فرینا، اله مراد عفیفی پور با ارایه گزارشی از عملکرد یک ماهه بندر شهید رجایی در سال ۹۷، افزود: طی این مدت، در مجموع ۶ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۶۵۰ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵ درصدی داشته است .

عفیفی پور گفت: سهم عمده عملیات صورت گرفته در این بندر با رقم ۴ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۲۸۹ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۳۶۱ تن فرآورده های نفتی با افزیش ۱۷ درصدی تخلیه و بارگیری شد.

وی میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را ۲ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۸۹۴ تن عنوان کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم واردات غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری کشور را ۶۶۴ هزار و ۲۲۷ تن اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۰ درصدی داشته است.

عفیفی پور افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۷۱۴ هزار و ۳۵۸ تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر شده که  این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۶ درصدی داشته است. طی این مدت  یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۱۰ تن کالای نفتی کابوتاژ و ۱۷۸ هزار و ۳۳۷ تن کالای نفتی نیز وارد بندر شده است. ترانزیت نفتی در فروردین ماه سال جاری با میزان هزار و ۸۵۶ تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش  داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از تخلیه و بارگیری ۱۷۲ هزار و ۶۸۸ TEU کانتینر در بزرگترین بندر کانتینری کشور خبر داد و گفت: پهلوگیری انواع شناور طی ماه نخست سال ۹۷ حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.از مجموع ۳۳۲ فروند شناوری که به این بندر تردد داشته است، ۲۹۰ فروند، بالای هزار تن و ۴۲ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو