طرح جامع شهری، چراغ راه افزایش جمعیت شهرهای قشم و درگهان

مدیر معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تصویب طرح جامع شهری مناطق آزاد کشور از جمله قشم، چراغ راه افزایش جمعیت در دو شهر قشم و درگهان است.

به گزارش فرینا، محمد گودرزی افزود: با تصویب طرح تفصیلی شهرهای داخل منطقه آزاد قشم که اسفند ماه سال 96 در کارگروه طرح های تفصیلی شهرهای واقع در مناطق آزاد کشور از سوی هیئت دولت به تصویب رسید، امکانات خدماتی برای 124 هزار نفر جمعیت در دو شهر قشم و درگهان در افق 1404 امکانپذیر است.
به گفته وی، در اجرای این طرح، هیچ مشکلی برای ارائه خدمات در بخش های آموزشی، فرهنگی، فضای سبز، معابر شهری، ترافیک و ... برای 94 هزار نفر جمعیت شهر قشم و 30 هزار نفر شهر درگهان در افق 1404 نخواهیم داشت.
مدیر معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید دوباره بر اهمیت طرح تفصیلی شهرهای یاد شده در منطقه آزاد قشم، تصریح کرد: اجرای دقیق این طرح موجب می شود همه امور ساخت و سازها و توسعه فضاهای شهری در قشم و درگهان براساس چراغ راه ترسیم شده دنبال شود که فراهم شدن اسکان 124 هزار نفر جمعیت در این دو شهر از مزیت های آن است.
او با تاکید بر اینکه تصویب طرح یاد شده تکلیف همه نهادهای فعال در منطقه آزاد قشم را روشن کرده است، افزود: هرگونه تغییر برخلاف ضوابط و طرح مصوب هیئت دولت در شهرهای قشم و درگهان تخلف محسوب شده و قابل پیگیری قانونی است.
گودرزی گفت: مساحت محدوده طرح تفصیلی شهر قشم یک هزار و 700 هکتار و مساحت این طرح در شهر درگهان و هُلر به یک هزار و 760 هکتار می رسد.
شایان ذکر است براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 1395، جمعیت کل شهرستان قشم شامل جزایر قشم، هرمز، لارک و هنگام حدود 150 هزار نفر می باشد که از این تعداد 66 هزار و 801 نفر در شهرهای قشم، درگهان، سوزا و هرمز زندگی می کنند.
براساس این سرشماری، هم اینک جمعیت شهر قشم 40 هزار و 678 نفر است که در قالب 11 هزار و 945 خانوار شامل 20 هزار و 825 نفر مرد و 19 هزار و 853 نفر زن در این شهر اسکان دارند و 14 هزار و 525 نفر هم شامل هفت هزار و 782 نفر مرد و شش هزار و 743 نفر زن در قالب سه هزار و 845 خانوار در شهر درگهان زندگی می کنند.
تصویب طرح جامع شهری مناطق آزاد کشور در هیئت دولت تدبیر و امید در حقیقت چراغ راهی برای ارائه خدمات گسترده شهری در راستای افزایش جمعیت تا افق 1404 است.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.