ساخت مدرسه با درآمد حاصل از فروش صنایع دستی در جزیره قشم

مدیر دبستان شرافت رمکان از فعالیت "بانوان خیر مدرسه ساز روستای رمکان" در نوسازی و تجهیز مدارس با هدف توانمندسازی و ایجاد توسعه پایدار در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، گلناز فرهمند در حاشیه بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیر آموزش و پرورش قشم از مراحل ساخت کلاس های درسی دبستان شرافت رمکان گفت: گروه بیست نفره بانوان خیر مدرسه ساز رمکان با شعار "ایران را مدرسه می کنیم" فعالیت خود را برای توسعه و نوسازی مدارس آغاز کردند.
وی ادامه داد: هم اکنون با توجه به کمبود فضای درسی در این دبستان، دانش آموزان در دو شیفت صبح و بعدازظهر در مدرسه تحصیل می کنند.
مدیر دبستان شرافت رمکان با بیان پایه ریزی طرح  توسعه مدرسه توسط والدین و خصوصا مادران با تشکیل گروهی به نام "بانوان خیر مدرسه ساز رمکان" ، اظهار داشت: با همفکری مدیر آموزش و پرورش قشم و همراهی مشاور امور بانوان و خانواده سازمان منطقه آزاد قشم، طرح با موافقت و حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم آغاز شد.
به گفته فرهمند کلنگ ساخت 6 باب کلاس درس، در بهمن 96 به زمین زده شد و برای سال تحصیلی 98-97 آماده بهره برداری است.
وی در ادامه بیان کرد: در این پروژه ساخت، 2 باب کلاس و یک دفتر آموزشی مختص دبستان پسرانه و 2 باب کلاس و یک دفتر آموزشی مختص دبستان دخترانه در نظر گرفته شده است که مشکل دو شیفته بودن مدرسه را در سال تحصیلی جدید حل خواهد کرد.
مدیر دبستان شرافت رمکان از حضور پررنگ بانوان که با کمک های نقدی و غیرنقدی خود سبب ساز این امر خیر بودند تقدیر و عنوان کرد: 2 باب از این کلاس ها از محل فروش صنایع دستی 3 دختر هنرمند این روستا ساخته شده است، دخترانی که با امید پیشرفت و ارتقای سطح تحصیلی کودکان و نوجوانان رمکان، آینده ای متفاوت و رو به رشد برای روستای خود، جزیره قشم و کل ایران متصور هستند.
این بازدید با حضور حمیدرضا مومنی بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، رسول اکبری معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری ، میترا مشرقی مقدم مشاور مدیرعامل در امور بانوان و خانواده، مرتضی شیخ زاده مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل، تورج امانی مدیر خدمات شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، بهرام پور اشرف مدیر آموزش و پرورش قشم، و جمعی از مسئولین صورت گرفت.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو