350 میلیارد تومان برای زیرساخت های پتروشیمی چابهار هزینه شد

مدیر سایت شهرک پتروشیمی مکران گفت: برای آماده سازی زیرساخت های برق، آب و زیرسازی معابر، ایجاد کانال های هدایت آب های سطحی، تسطیح و حصارکشی اراضی واحدهای مختلف پتروشیمی چابهار تاکنون 350 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، جهانبخش جعفری گفت: شهرک پتروشیمی چابهار با هدف توسعه سواحل مکران و صادرات محصولات پتروشیمی با پیش بینی سرمایه گذاری سه میلیارد یورویی عملیات اجرایی آن از سال 1391 آغاز شده است.
وی با بیان اینکه شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران در زمینی به مساحت هزار و 280 هکتار در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: 6 واحد پتروشیمی شامل پنج واحد تبدیل گاز به محصولات پایین دستی و یک واحد اوره آمونیاک در این شهرک راه اندازی می شود.
وی گفت: ظرفیت تولیدی فاز نخست این شهرک در حدود هشت و نیم میلیون تن در سال است که عمده محصولات پتروشیمی صادراتی و مابقی محصولاتیست که به عنوان خوراک برای مجتمع‌های پتروشیمی و صنایع پایین دستی در نظر گرفته شده است.
وی از حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار برای ساخت شهرک پتروشیمی قدردانی کرد و افزود: حمایت جامعه محلی قوت قلبی برای استقرار صنایع اشتغالزا و تولید محور است.
مدیر سایت شهرک پتروشیمی مکران ادامه داد: به قشرهای مختلف مردم اطمینان می دهم پتروشیمی چابهار هیچ خطری برای ساکنان این منطقه ندارد و با امکانات و دستگاههای پیشرفته روز دنیا تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
جعفری ایجاد اشتغال برای افراد بومی را یکی از اهداف مهم این طرح بزرگ ملی عنوان کرد و افزود: پس از رسیدن گاز در 2 سال آینده قسمت هایی از این شهرک آغاز بکار خواهد کرد.
وی ادامه داد: بخش خصوصی با همراهی و همگامی دولت سعی در آبادانی، توسعه و ایجاد اشتغال ساکنان سواحل زیبای مکران دارد.
وی تصریح کرد: برای نخستین بار گاز از ایرانشهر به چابهار با سرمایه گذاری هزار و 100 میلیارد تومانی بخش خصوصی خواهد رسید.
وی بنادر شهید بهشتی و کلانتری، منطقه آزاد و استقرار صنایع مختلف را از مهمترین فرصت ها برای توسعه سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو