جامعه پاک و اسلامی با تلاش مدرسان حوزه های علمیه محقق می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم از حوزه علمیه خواهران فاطمیه بازدید کرد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در این بازدید، گفت: اساتید حوزه های علمیه مروجین اخلاق اسلامی هستند که آموزه های این معلمان در تمام ابعاد جامعه اسلامی نمود پیدا می کند.
وی خاطرنشان کرد: در تاریخ نیز مشاهده می کنیم که قبل از به وجود آمدن مدارس کنونی، مدارس و حوزه های علمیه، عامل نشر علم در تمام جهان بودند.
نریمان افزود: بیشتر داشمندان اسلامی حوزه های نجوم، شیمی و سایر علوم در طول تاریخ، دانش آموخته حوزه های علمیه هستند و حتی دانشمندی مانند جابرابن حیان در محضر امام صادق (ع) تلمذ کرده است.
نریمان تاکید کرد: موفقیت در حوزه های کاری مرتبط با مسائل کلان کشور، مرتبط با فعالیت معلمان و مدرسان است و این افراد هستند که می توانند با فعالیت خود، کشور را آماده تصمیمات مهم و توسعه کلان نمایند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: آرزوی همه ما، داشتن جامعه پاک و اسلامی است که با تلاش مدرسان حوزه های علمیه می تواند محقق شود.
نریمان تصریح کرد: معلمی شغل انبیاست و امام علی (ع) نیز با در نظر گرفتن مقام بالای معلمی می فرمایند که هر کس کلمه ای به من بیاموزد، مرا بنده خویش کرده است.
وی ادامه داد: کسانی که در حوزه های علمیه فعالیت می کنند، به معنای واقعی کلمه جهاد می کنند و کاری ارزشمند انجام می دهند که فقط با داشتن عشق و علاقه این کار ممکن می شود.
امام جمعه هادیشهر نیز در این بازدید ضمن اشاره به اینکه طلبه هایی از شهرهای مختلف استان در حوزه علمیه خواهران فاطمیه مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: شبانه روزی بودن حوزه علمیه فاطمیه از مزایای این حوزه است و احداث مهد کودک حوزه در فاز توسعه آن قرار دارد تا خواهران بتوانند با خیالی آسوده به تحصیل علم بپردازند.
حجت الاسلام و المسلمین علی انتظاری خاطرنشان کرد: با توجه به وجود تعدد فرهنگی دراین منطقه، نیاز به این حوزه بیش از پیش احساس شد و حوزه علمیه فاطمیه جلفا بر اساس نیازهای منطقه آزاد ارس احداث شده است.
وی تاکید کرد: تمرکز اصلی این مرکز فرامرزی است و آموزش خواهران علاقمند از کشورهای همسایه در برنامه های آتی حوزه علمیه خواهران فاطمیه قرار دارد.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.