منطقه آزاد اروند در مسیر توسعه

به گفته اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، این منطقه هم اکنون در مسیر توسعه قرار دارد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: معافیت مالیاتی، معافیت گمرکی، معافیت روادید، تبادل ارز مبادلات بانکی بدون محدودیت و معافیت از قانون کار پنج مزیت اصلی منطقه آزاد اروند است.
اسماعیل زمانی افزود: کلیه شاغلان، سرمایه گذاران و حقوق بگیران در منطقه آزاد اروند از معافیت اقتصادی این منطقه استفاده می کنند و به مدت 20 سال از پرداخت مالیات در منطقه آزاد اروند معاف هستند.
وی با بیان اینکه هم اکنون کار حصار کشی منطقه آزاد اروند تکمیل شده و قسمتی از دروازه های ورودی به منطقه در حال تکمیل است گفت: هم اکنون گمرک کار خود را در دروازه ها آغاز کرده و به صورت نامحسوس ورود و خروج کالا را کنترل می کند.
مدیرعامل منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: ورود اتباع خارجی از قوانین مناطق آزاد است که در منطقه آزاد اروند نیز محقق شده و اتباع خارجی و عراقیها بدون روادید می توانند به منطقه آزاد اروند سفر کنند.
زمانی توسعه سواحل در آبادان و خرمشهر را یکی از راهبردهای توسعه شهری در منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: برای این منظور باید سواحل رودخانه های کارون و اروند ساماندهی شوند.
وی با بیان اینکه امسال پروژه بهمنشیر آغاز می شود و بلوارسازی این ساحل به طول 12 کیلومتر انجام خواهد شد گفت: امسال پل جدید در منطقه منیخ خرمشهر نیز نصب و راه اندازی می شود و پل شهید جهان آرا خرمشهر نیز بازسازی خواهد شد تا شناورها به راحتی بتوانند در رودخانه تردد کنند.
زمانی تصریح کرد: در آبادان نیز سه پل طراحی و اجرا می شود که با اجرای این طرحها وسعت حوزه شهری منطقه آزاد اروند توسعه خواهد یافت.
مدیرعامل منطقه آزاد اروند همچنین با اشاره به صدور صد هزار کارت شهروندی در منطقه آزاد اروند گفت: ورود کالا به منطقه آزاد اروند یکی از مزایایی کارت شهروندی است و شهروندان آبادانی و خرمشهری می توانند با تهیه کارت شهروندی از مزایای منطقه آزاد اروند بهره مند شوند.
وی افزود: برای اجرای شعار سال در منطقه آزاد اروند برنامه هایی در نظر گرفته شده و از تولیداتی که ظرفیت صادرات دارند حمایت خواهد شد.
زمانی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند پنجاه درصد از هزینه اجرای طرحهای وزارتخانه ها در آبادان و خرمشهر را به عهده می گیرد گفت: به منظور ارتقا سطح کیفی تصاویر صدا و سیمای مرکز آبادان و راه اندازی سیستم اچ دی در این مرکز منطقه آزاد اروند 50 درصد از هزینه های اجرای این طرح را پرداخت خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری با هدف ایجاد اشتغال، توسعه داد و ستد و تجارت در منطقه آزاد اروند یکی از مهمترین طرحهایی است که امسال به آن توجه ویژه خواهد شد.
مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: احداث بزرگراهی از جاده آبادان – ماهشهر و آبادان – اهواز به سمت شلمچه یکی از طرحهای مهمی است که در آینده در منطقه آزاد اروند اجرا خواهد شد که با راه اندازی آن بار ترافیکی کامیونها به شلمچه کاهش می یابد و صادرات به کشور عراق با سهولت بیشتری انجام می شود.
وی همچنین از احداث اسکله اقیانوسی در دهانه اروند خبر داد و گفت: هم اکنون وزیر اقتصاد نیز تقبل کرده که این اسکله را جز منطقه آزاد اروند قرار دهد تا از مزایای این منطقه بهره مند شود.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو