شبکه فیبر نوری در منطقه آزاد انزلی به بهره‌برداری رسید

شبکه فیبر نوری و بستر دسترسی برای ارتباطات ثابت در منطقه آزاد انزلی و فاز چهارم پروژه سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور در خمام با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فرینا، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پروژه ایجاد شبکه فیبر نوری و بستر دسترسی برای ارتباطات ثابت پرسرعت منطقه آزاد انزلی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه افتتاح شد.
با افتتاح پروژه ایجاد شبکه فیبر نوری و بستر دسترسی برای ارتباطات ثابت پرسرعت منطقه آزاد انزلی بستر لازم برای راه‌اندازی فیبر نوری، تلفن ثابت، اینترنت پرسرعت و تلویزیون اینترنتی IP TV در سطح منطقه فراهم‌شده است.
سرمایه‌گذار بخش خصوصی در فاز نخست طرح راه‌اندازی خدمات ارتباطی هوشمند بالغ‌بر 100 میلیارد ریال هزینه کرده و قرار است در طول یک سال به اتمام برسد.
بر اساس مشخصات پروژه، زیرساخت فیبر نوری به طول 8.5 کیلومتر در فاز تجارت و سیاحت، شهرک صنعتی شماره 2 و مجتمع بندری کاسپین اجراشده و شبکه لایه دسترسی جهت ارائه خدمات ارتباطی به بیش از 30 هزار نفر مشترک فراهم‌شده است.
در فاز دوم این پروژه که اجرای زیرساخت فیبر نوری به طول 30 کیلومتر جهت اتصال مرکز زیرساخت منطقه آزاد انزلی به مرکز زیرساخت شهرستان بندر انزلی است مبلغ 170 میلیارد ریال با سرمایه‌گذاری بر روی شبکه‌ زیرساختی و شبکه لایه دسترسی از سوی بخش خصوصی تا نیمه دوم سال 97 آماده بهره‌برداری خواهد شد.
مجموع هزینه‌های احداث این دو مرحله با سرمایه‌گذاری حدود 270 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی به پایان خواهد رسید و اینترنت پرسرعت، پهنای باند اختصاصی، تلفن ثابت شبکه‌ای و خدمات ترانزیت بر روی شبکه‌ فناپ تلکام در سطح کشور ازجمله سرویس‌های قابل‌ارائه در بستر تکمیل این پروژه بزرگ زیرساختی است.
وی همچنین بزرگ‌ترین آکواریوم کشور در منطقه آزاد انزلی را که با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی در حال احداث است را مورد بازدید قرار داد.
آذری جهرمی قبل از حضور در منطقه آزاد نیز فاز چهارم پروژه «سیماک» سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور را در چاپارخانه خمام افتتاح کرد.
این پروژه شامل استعلامات میان دستگاهی متصل به 18 دستگاه علاوه بر جلوگیری از مفاسد حوزه املاک است و به‌منظور جلوگیری از جعل اسناد کاغذی، رفت‌وآمد کمتر ارباب‌رجوع و نظارت دقیق و شفافیت کامل بر بخش املاک کشور ایجادشده است.
این پروژه اشتعال‌زایی بیش از 80 نفر در بخش‌های دولتی را شامل شده که با توسعه این سیستم ظرفیت اشتغال به بیش از 800 نفر افزایش می‌یابد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو