بکارگیری سرمایه های جزیره قشم توسط روستاییان

مدیر پروژه جایکا در منطقه آزاد قشم از بکارگیری سرمایه های اقتصادی، اجتماعی و طبیعی منطقه توسط روستایان قشم با مشارکت انجمن فعالیت روستایی، دفتر جایکا و سازمان های مردم نهاد خبر داد.

به گزارش فرینا، سعید بنی عامریان در سومین نشست گزارش های سه ماهه پروژه های شاهد آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا)  در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این طرح، 11 روستا برای اجرای 10 پروژه به صورت پایلوت انتخاب شد که شش پروژه با همکاری مستقیم انجمن فعالین روستایی، دو پروژه با همراهی سازمان های مردم نهاد و دو پروژه با مدیریت دفتر جایکا به انجام رسید.
وی هدف از برگزاری این نشست را سنجش پایداری پروژه های جایکا در قشم عنوان کرد و افزود: گسترش مشارکت بین مردم جزیره با تشکیل اتاق فکر و تبادل اطلاعات و تجربیات، موجب هم افزایی و استحکام این آموزش ها و در نهایت درآمدزایی می شود.
بنی عامریان اظهار کرد: حمایت جایکا از این پروژه ها در دو بخش سخت افزاری شامل اعتبار فیزیکی و تامین بودجه و در بخش نرم افزاری شامل حمایت های فنی و مشاوره ای ارائه شده است.
وی از ویژگی های متفاوت فرهنگی قشم به عنوان یکی از ظرفیت های توسعه یاد کرد و افزود: فرهنگ سرمایه اصلی و میراث ناملموس جامعه بومی است و باید به بهترین نحو از این ظرفیت استفاده شود.
در این نشست، مدیران اجرایی پروژه های موزه فضای باز لنج سازی و دریانوردی روستای گوران، تورهای تجربی فرهنگ سنتی روستای لافت، طبیعت گردی در جنگل های دریایی حرا، توسعه سوغات روستای مسن، فروشگاه قشمینه شهر قشم، احیای باغ های سنتی روستای هفت رنگو، باغ نمایشی گیاهان دارویی سنتی روستای گورزین، مدیریت کهور پاکستانی روستای سلخ، آموزش کشت جلبک دریایی و پشتیبانی فنی از جایگاه دفن زباله شهرک تولا به ارائه دستاوردها و چشم انداز آتی پروژه های خود پرداختند.

برچسب ها : جزیره قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.