حمایت از فعاليت هاي اشتغال آفرين در مناطق آزاد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: از فعاليت هاي توسعه اي و اشتغال آفرين بخش خصوصي در مناطق آزاد حمايت مي كنيم.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک چهارشنبه شب در مراسم بهره برداری از 2 مجتمع مسکونی دهکده ساحلی خلیج فارس در جزیره کیش افزود: ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با خروج از برجام، انتظار داشت که بحران روحی و روانی برای کشور و بویژه فعالان اقتصادی و مردم ما ایجاد کند و به خیالی واهی گمان می برد که فردای بعد از خروج از برجام، کشور ایران دچار آشفتگی خواهد شد.
وی اظهار کرد: اما مردم ما به طور کامل این تحلیل و انتظار واهی ترامپ را نقش بر آب کردند و با هوشیاری ، آگاهی ، همراهی و همدلی بیشتر، عادی از کنار این تصمیم رییس جمهوری آمریکا عبور کردند.
مشاور رئیس جمهوری تاکید کرد: باید به این مردم و ملت افتخار کرد و خدمتگزار آنها بود و اجازه ندهیم این اتحاد و همدلی با بحران‌های خارجی و برخی تندروی ها مخدوش شود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: ملت، دولت و نظام ما آنچنان هماهنگ و متحد هستند که این توطئه ها را خنثی می کنند.
وی تصریح کرد: گر چه ممکن است این رفتارهای زشت و بدور از منطق بین المللی دولتمردان آمریکا برخی از فعالیت های ما را با مشکلاتی عادی مواجه کند اما با وحدت و کوشش بیشتر ، کشور و نظام ما در راستای اهداف متعالی این مرحله را سپری خواهد کرد.
بانک گفت: نتایج مذاکرات نمایندگان دیپلماسی کشور ما که به تازگی انجام شده، موید آن است ، آنگونه که آمریکا علاقمند بود، افکار بین المللی برای ایجاد مشکل و مسئله در مسیر نظام اسلامی همراه و کار ساز نبوده است.
وی اضافه کرد: بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای اروپایی و چین و روسیه نیز تداوم همراهی با اصل برجام و پایبندی به تعهدات آن را مطرح می‌کنند که این خود نشان می‌دهد، توطئه هایی که عربستان و رژیم صهیونیستی به سرکردگی آمریکا برای فروپاشی اقتصاد ما در سر داشتند ، نقش بر آب شد.
مشاور رییس جمهوری تاکید کرد: خبرهای رسیده نشان دارد که مذاکرات خوب و روشنی میان نمایندگان تیم دیپلماسی کشورمان با طرفین اروپایی صورت گرفته و گام‌های بعدی برای ترسیم چارچوب‌های رفع موانع برجام نشان می دهد که از این گردنه سخت عبور خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد عنصری مثل ترامپ با عقبه زشت خود که در چارچوب مناسبات سیاسی و بین المللی جایگاهی ندارد به همراه یک عده افراد تندرو که از ریشه با نظام اسلامی مشکل دارند، علیه ما توطئه کنند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: برنامه‌های خوبی در مناطق آزاد و بویژه جزیره کیش انجام شده است.
بانک تصریح کرد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و تیم همراه وی نیز آسیب شناسی کامل و فنی را از مسائل مربوط به پروژه ها و مشکلات در این جزیره استخراج و برنامه‌های مناسبی را برای رفع آنها نیز پیش‌بینی کرده‌اند.
وی گفت: مدیران سازمان منطقه آزاد کیش برای پیشبرد اهداف استراتژیک این منطقه از خلیج همیشه فارس برنامه‌هایی را در دستور کار دارند که در آینده نزدیک شاهد شکوفایی بیش از پیش جزیره کیش خواهیم بود.
وی خاطر نشان کرد: برای تبدیل شدن جزیره کیش به بستری مناسب برای گردشگران، مردم جزیره و فعالان اقتصادی خوشبین هستیم .
وی تاکید کرد: با حضور مدیران تلاشگر این جزیره امیدوار هستیم که شرایط توسعه در کیش برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود و بزودی این جزیره زیبا به عنوان یکی از مقاصد گردشگری ، فنی و صنعتی همراه با حفظ محیط زیست و یکی از بخش های پولی و مالی کشور مطرح گردد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: اقتصاد امروز کشور به سرمایه گذاری داخلی نیاز مبرم دارد و ایجاد شرایط مناسب و امن برای سرمایه گذاران در مناطق آزاد از برنامه های جدی دولت تدبیر و امید است.
مرتضی بانک هم چنین بر لزوم حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی و افزايش صادرات کالای تولیدی در مناطق آزاد کشور تاکید کرد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو