توسعه همکاری ایران و عمان در زمینه توریسم دریایی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از توسعه همکاری های دولت های ایران و عمان در زمینه توریسم دریایی در آبهای دریای عمان خبر داد و گفت: تحقق این امر زمینه ساز توسعه توریسم در سواحل مکران خواهد بود.

به گزارش فرینا به نقل از مانا، علیرضا جلال زایی به سفر اخیر وزیر گردشگری دولت عمان به تهران اشاره کرد و اظهار داشت: در این سفر ملاقاتی بین وزیر گردشگری عمان و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفت که یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه به توسعه سواحل مکران و توریسم دریایی منطقه اختصاص داشت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در ادامه اعلام کرد: قرار است به زودی کارگروه ویژه ای در زمینه توسعه توریسم دریایی با همکاری مشترک دولت های ایران و عمان تشکیل شود.
وی از راه اندازی خط دریایی در مسیر بندر چابهار ـ مسقط با حضور بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت: زیرساخت های لازم برای انجام سفرهای دریایی در این منطقه وجود دارد که همین امر روند ایجاد این خط دریایی را هر چه بیشتر تسریع می کند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: راه اندازی این خط دریایی تاثیر بسیار زیادی در توسعه توریسم سواحل مکران خواهد داشت.
وی به عدم فعالیت خط دریایی در مسیر بندر چابهار  ـ مسقط که در سال گذشته راه اندازی شده بود، اشاره کرد و بیان داشت: این خط تنها مورد استفاده بلوچ هایی که دارای قوم و خویش در عمان بودند، مورد استفاده قرار می گرفت و کاربری در راستای توسعه توریسم منطقه نداشت.
به گفته وی، یک سوم عمانی ها بلوچی هایی هستند که در سالهای گذشته از استان سیستان و بلوچستان به عمان مهاجرت کرده اند، بنابراین می توان با برنامه ریزی های مناسب شرایط توسعه هر چه بیشتر توریسم دریایی بین دو کشور را به وجود آورد.
جلال زایی یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت این خط مسافربری دریایی در مسیر چابهار ـ مسقط را عدم تبلیغات مناسب و گسترده جهت آشنایی گردشگران با این خط دریایی و موقعیت متفاوت برای سفر به کشور عمان و بالعکس دانست.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته های خود تاکید کرد: از مهمترین روش های دیگری که می تواند در ورود توریست های عمانی به ایران از طریق راه دریایی موثر واقع شود، توجه به مبحث توریسم سلامت است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان ساخت: پتانسیل بالایی ایران در زمینه پزشکی فرصت مناسبی برای جذب توریست از عمان به ایران از طریق سفرهای دریایی محسوب می شود.
وی بیان داشت: یکی از ضرورت های لازم برای ایجاد خط مسافربری دریایی پررونق حضور اسپانسرهای قوی در کنار سرمایه گذاران بخش خصوصی و نیز بخش دولتی است.
وی بر ضرورت افزایش تبلیغات برای رونق خط دریایی در مسیر بندر چابهار ـ مسقط پس از راه اندازی این خط تاکید و اظهار امیدواری کرد: با حضور اسپانسرهای مجرب و قوی این امر تحقق یابد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته های خود به انجام برنامه ریزی ها برای توسعه سفرهای هوایی از عمان به چابهار خبر داد و گفت: مدت پرواز در مسیر بندر چابهار تا مسقط تنها 30 دقیقه است که این فاصله نزدیک نیز پتانسیل دیگر جهت توسعه تلاش های برای توسعه توریسم بین دو کشور ایران و عمان تلقی می شود.
جلال زایی همچنین تاکید کرد: نگاه مثبت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه توسعه گردشگری بین ایران وعمان یکی از مهمترین زمینه های توسعه سواحل مکران محسوب می شود.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو