تولد اولین شرکت دانش بنیان در مرکز رشد قشم

مدیر مرکز بین المللی رشد قشم از تبدیل واحد فناور "مِسن انرژی قشم" مستقر در این مرکز به یک شرکت دانش بنیان خبر داد.

به گزارش فرینا، سیده مهدیه فلاحی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که این واحد فناور، سال 1394 در مرکز بین المللی رشد قشم مستقر شده، افزود: شرکت مِسن انرژی قشم با حمایت مرکز بین المللی رشد قشم ضمن گذراندن دوره های آموزشی و دریافت تائیدیه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ابتدای سال 97، موفق به اخذ رتبه دانش بنیان در این منطقه شد.
وی با تاکید بر 110 مزیت تسهیلاتی یک شرکت دانش بنیان، گفت: واحدهای فناور با تبدیل شدن به شرکت دانش بنیان موفق به استفاده از مزیت های تسهیلاتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ایده های فنی می شوند.
فلاحی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش پرسنل مرکز بین المللی رشد قشم برای گذراندن دوره های ویژه با هدف کمک به واحدهای فناور در این منطقه، افزود: ارائه رتبه دانش بنیان به واحد فناور مِسن انرژی قشم نخستین نتیجه این اقدام مهم است.
به گفته وی، تمام واحدهای فناور مستقر در این مرکز با ورود به فرایند تبدیل به یک شرکت دانش بنیان، در مرحله ارزیابی قرار گرفته اند و پیش بینی می شود به زودی شرکت های دانش بنیان بیشتری در این مرکز به ثبت برسد.
مدیر مرکز بین المللی رشد قشم با اشاره به نقش مراکز رشد در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اقتصاد دانش بنیان، حمایت از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور را با هدف فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم به صورت تخصصی بخشی از وظایف این مراکز دانست.
در حال حاضر 38 واحد فناور در مرکز بین المللی رشد قشم در حوزه هایی چون برق و الکترونیک، مکانیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، شیمی، سلامت، مواد و متالوژی در حال فعالیت هستند.
لازم به ذکر است، این مرکز به عنوان تنها مرکز رشد بین المللی در ایران، فعالیت خود را سال 84 در منطقه آزاد قشم آغاز نموده و با مجموعه کاملی از سرویس های پشتیبانی در حال ارائه خدمات برای فعالیت تجاری شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور می باشد.
واحدهای فناور به واحدهایی گفته می شود که با ایده های فناورانه خود تولید ثروت می کنند و شرکت های دانش بنیان هم موسسات خصوصی یا تعاونی هستند که برای افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه ( شامل طراحی و تولید کالا و خدمات ) در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان ( به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوط ) تشکیل می شوند.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.