اجرای طرح کاشت گیاهان سازگار با گرما در کیش

معاون امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات جزیره کیش گفت: تغییر شرایط آب و هوای کیش و شروع فصل گرما باعث گردید تا گیاهان پوششی جایگزین گل های فصلی و چمن در این جزیره گردد.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، کاوس حقانی معاون امور شهری و محیط زیست این شرکت افزود: با توجه به ضرورت مدیریت مصرف آب، امکان کاشت گونه های فصلی مقاوم در برابر شرایط اقلیمی، به صورت انبوه وجود ندارد و بسیاری از این گل ها به دلیل ناسازگاری با دمای بالای هوا و رطوبت، قابل کاشت نیست.
وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات عنوان شده، گل های پریوش و پرتولاکا در محل های سایه و سایه - آفتاب کاشته شده و به صورت ویژه نگهداری می شود و به دلیل شرایط کم آبی و عدم تنوع گونه های فصلی سازگار ، پس از جمع آوری گل های فصلی، محل های مربوطه با انواع گیاهان پوششی بازکاشت می شوند.
معاون امور شهری و محیط زیست با بیان اینکه در بسیاری از مناطق گیاهان پوششی نیز جایگزین چمن ها شد، اظهار داشت: گیاهان پوششی دارای تنوع هستند و نیاز آبی آنها 35 درصد کمتر از چمن است.
وی با اشاره به اینکه گیاهان پوششی در مقایسه با چمن، مقاوم به آفات و بیماری ها هستند و به ندرت نیاز به سمپاشی دارند، عنوان کرد: با توجه به رشد زودهنگام این نوع از گیاهان، آسیب جدی به آن ها وارد نمی شود، در صورتی که چمن ها در برابر علف های هرز آسیب پذیرند و موجب از بین رفتن چمن می شوند.
حقانی گفت: کاشت این گیاهان که از طریق قلمه زدن توسط عوامل فضای سبز به صورت مستقیم در بسترهای کاشت انجام می شود، در مقایسه با چمن هزینه ناچیزی در بر دارد.
وی تردد نکردن افراد از روی گیاهان پوششی، گلدار بودن بخشی از آنها، بی نیازی به هرس و مرتب سازی و پایین بودن هزینه نگهداری این گیاهان را از دیگر دلایل کاشت گیاهان پوششی به جای چمن دانست.
معاون امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش عنوان کرد: در سالهای اخیر 11 گونه جدید درخت، 14 گونه درختچه، یک نوع بوته، 6 نوع گیاه پوششی و 26 نوع گل فصلی در جزیره کیش کاشته شده است و در صورت سازگاری با شرایط آب و هوا ی جزیره، نسبت به افزایش میزان سطح کشت آن ها اقدام خواهد شد.
جزیره کیش دارای پنج میلیون و 250 هزار متر مربع فضای سبز است که متوسط سرانه فضای سبز برای هر نفر در این جزیره 131 متر مربع است.

برچسب ها : جزیره کیش
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو