احیای کشاورزی قشم با تولید محصولات گلخانه ای

مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم از سیاست احیای کشاورزی در این جزیره با استفاده از روش تولید محصولات گلخانه ای خبر داد.

به گزارش فرینا، حامد عبدالهی با اعلام اینکه رویکرد این سازمان توسعه کشاورزی مکانیزه و کشت محصولات گلخانه ای و کم آب، است، افزود: نزدیکی قشم به کشورهای خلیج فارس عامل مهمی برای اجرای سیاست تولید محصولات کشاورزی مانند خیار، گوجه، بادمجان و فلفل دلمه ای با استانداردهای بین المللی با هدف صادرات به این کشورها است.
وی اعلام کرد: مطالعات لازم و جانمایی 260 هکتار زمین در سه روستای کَردُوا، گَوَرزین و گُربِدان در این جزیره با هدف ایجاد سایت گلخانه ای انجام شده است.
مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به طرح شبکه آبرسانی به اولین سایت گلخانه ای در روستای کردُوا گفت: این طرح با اعتبار 15 میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد قشم در حال اجرا می باشد.
به گفته وی، تاکنون 24 هکتار زمین در قشم جهت ایجاد 2 گلخانه 12 هکتاری به بخش خصوصی واگذار شده که یک واحد آن در حال اجرای طرحی برای تولید لیموترش است.
عبدالهی تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی قشم و خشکسالی های اخیر، رویکرد سازمان منطقه آزاد قشم توسعه کشاورزی مکانیزه و کشت های گلخانه ای و کم آب در این جزیره است و از سرمایه گذاران برای احیای کشاورزی نوین در این منطقه حمایت می کند.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع شده و مردم این منطقه در زمان های گذشته محصولات متنوع کشاورزی همچون صیفی جات، خرما و محصولات جانبی مربوط به نخل، سبزیجات و گندم تولید و علاوه بر مصرف داخلی بعضی از محصولات خود را به کشورهای حاشیه خلیج فارس هم صادر می کردند. 

برچسب ها : قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.