ساخت پارکینگ طبقاتی در شهرهای قشم و درگهان

مدیر معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه ساخت پارکینگ طبقاتی مکانیزه در دو شهر قشم و درگهان به عنوان بخشی از عملیات اجرایی سال 97 معاونت فنی و عمرانی این سازمان نام برد.

به گزارش فرینا، محمد گودرزی با اعلام اینکه طرح تفصیلی شهر قشم و درگهان در کارگروه تصویب طرح های تفصیلی شهرهای واقع در مناطق آزاد کشور از سوی هیئت دولت به تصویب رسیده است، افزود: ساخت پارکینگ های طبقاتی مکانیزه با توجه به پیش بینی افزایش جمعیت و تردد شمار زیاد مسافران در شهرهای قشم و درگهان، بسیار ضروری است.
به گفته وی، برای جا نمایی پارکینگ های طبقاتی مکانیزه در این دو شهر، چند زمین در مجاورت مجتمع های تجاری شهرهای یاد شده درنظر گرفته شده که با مشخص شدن دقیق مکان اجرای این طرح ها و تصویب نهایی آن از سوی کارگروه ویژه، ساخت این پارکینگ ها از طریق بخش خصوصی آغاز می شود.
مدیر معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه بسیاری از مجتمع های تجاری در شهرهای قشم و درگهان پارکینگ مورد نیاز خود را تامین نکرده اند، افزود: صاحبان این اماکن با مشارکت در ساخت پارکینگ های طبقاتی، از پرداخت جریمه کسری پارکینگ معاف می شوند.
هم اینک 21 واحد بزرگ تجاری در حال بهره برداری و 47 واحد تجاری – خدماتی و تجاری – مسکونی در دست احداث در دو شهر قشم و درگهان وجود دارد که بیشتر آنها پارکینگ مورد نیاز خود را بطور کامل تامین نکرده اند و از آنجا که شمار زیادی از هموطنانمان از نقاط مختلف ایران با هدف خرید کالا به این دو شهر جنوبی کشور سفر می کنند، پیوسته با مشکل پارک خودروهای شخصی مواجه می شوند.
شایان ذکر است با تصویب طرح تفصیلی شهرهای داخل منطقه آزاد قشم که اسفند ماه سال 96 در کارگروه تصویب طرح های تفصیلی شهرهای واقع در مناطق آزاد کشور از سوی نمایندگان دولت به تصویب رسید، پیش بینی می شود با اقدامات قانونی معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان اصلی ترین نهاد قانونی این منطقه در بخش ساخت و ساز از جمله برنامه ایجاد پارکینگ های طبقاتی در این دو شهر، شاهد ساماندهی موضوعات شهری از جمله کاهش ترافیک در خیابان های قشم و درگهان باشیم. 

برچسب ها : جزیره قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.