رشد بار ورودی به بندر چابهار طی ۲ ماه گذشته

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بسته تشویقی سازمان بنادر و دریانوردی به منظور کاهش تعرفه کالا و کشتی، موجب افزایش درآمد بنادر کشور می شود.    


به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی درباره  بسته تشویقی به صورت تعرفه ای و غیر تعرفه ای توسط سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهیدبهشتی چابهار، افزود: این بسته تشویقی با هدف رونق بندر شهیدبهشتی چابهار در سال ۱۳۹۷ در دستور کار قرار گرفته است.

کردی گفت: با کاهش قیمت ها و لحاظ کردن بسته تشویقی شاهد افزایش حجم بار خواهیم بود و این مساله موجب افزایش درآمد بنادر خواهد شد. البته تخفیف های ارایه شده  در هر بندر متفاوت است و این موضوع به سیاست سازمان بنادر و دریانوردی بستگی دارد.خوشبختانه بندر شهید بهشتی از تخفیف های بسیار مناسبی برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه افزایش حجم بار و ترافیک در بنادر موجب خواهد شد تا میزان درآمدها افزایش یابد، افزود: این اقدام، ابزاری تشویقی در دوره زمانی مشخص است تا با اعمال تخفیف شاهد رونق هرچه بیشتر بنادر باشیم. این تصمیم سازمان بنادر و دریانوردی موجب شده است که در دوماهه سال ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان،  بار ورودی به بندر شهیدبهشتی چابهار افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه قیمت تمام شده مهم ترین مساله در حوزه درآمدی است، گفت: علاوه بر مدت زمان رسیدن کالا، قیمت تمام شده مهم ترین موضوعی است که باید به آن توجه داشت.

کردی با بیان اینکه چابهار دارای ویژگی های منحصر بفردی نسبت به سایر بنادر است، افزود: حجم بار ورودی کالا به چابهار، هنوز به حدی که برای آن هدف گذرای شده بود، نرسیده است.کشتی های بزرگ به بنادر بزرگ رفته و در آنجا تخلیه و بارگیری می کنند. برای افزایش حجم ترافیک کالا، نیازمند کاهش تعرفه ها بودیم تا مازاد هزینه حاصل از تخلیه و بارگیری یا مسیر اضافی کاهش پیدا کند.سازمان بنادر به سمت کاهش تعرفه ها و تسهیل شرایط رفته است.

گفتنی است؛ سازمان بنادر و دریانوردی؛ به عنوان مرجع حاکمیتی امور بندری و دریایی کشور، بر اساس وظایف ذاتی خود و با استناد به قانون "تسریع در امر تخلیه و  بارگیری کشتی ها در بنادر کشور" همچنین افزایش رقابت پذیری خدمات بندری و دریایی در منطقه و جهان، ارتقاء توان صادر کنندگان و کاهش هزینه تمام شده کالاهای وارداتی، مبادرت به بازنگری و بهسازی سطح تعرفه های بندری و دریایی کرده است.سازمان بنادر برای بندر شهید بهشتی چابهار بسته تشویقی به صورت تعرفه ای و غیر تعرفه ای در نظر گرفته است تا شاهد رونق اقتصادی این بندر در سال جاری باشیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.