رونمایی از ماکت موزه جامع قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه پنجمین جلسه نشست شورای برنامه ریزی این سازمان در سال 97 از طرح، پلان و ماکت موزه جامع جزیره قشم رونمایی کرد.

به گزارش فرینا، موزه جامع قشم با 20 هزار متر مربع محوطه و پنج هزار متر مربع زیربنا با اعتباری معادل 120 میلیارد ریال احداث می شود.
بنا به این گزارش، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با ارائه گزارشی از ویژگی های این موزه، گفت: ساختمان این موزه از سه بخش تشکیل می شود که بخش اول آن شامل یک سازه سه طبقه است و طبقه همکف و اول آن به گالری دایمی و طبقه دوم به فعالیت های آموزشی،  پژوهشی و کتابخانه تخصصی اختصاص می یابد.
سید محمد امین جعفری حسینی افزود: بخش دوم ساختمان فرهنگی رفاهی بوده و شامل رستوران و کافی شاپ در طبقه همکف، آمفی تئاتر و گالری در طبقه دوم احداث می شود.
به گفته وی، آزمایشگاه موزه در بخش سوم ساختمان مستقر می شوند و محوطه داخلی موزه نیز به عنوان سایت موزه دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از بررسی های متعدد انجام شده در حوزه میراث فرهنگی این منطقه سخن گفت و اعلام کرد: این اقدامات علمی نشان از وجود 200 محوطه تاریخی از قبیل تپه ها، دخمه ها، بقایای کنار ساحل مانند غارها، بندرها و سازه های آبی مانند سدها جزیره قشم دارد.
او ادامه داد: تاکنون 30 اثر از این آثار شاخص در قشم به عنوان آثار ملی ثبت شده اند که این آثار تاریخی در کناره های ساحل و روستاها از جمله روستاهای کُنارسیاه، رَمچاه، سَلَخ و دولاب پیدا شدند که برخی به دوره اشکانی و هزاره اول پیش از میلاد تعلق دارند.

برچسب ها : جزیره قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو