سهم 95 درصدی قشم در تولید شناورهای پرسرعت کشور

منطقه آزاد قشم پیشتاز در تولید شناورهای مسافربری، لنج های باری و شناورهای پرسرعت کشور است. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از پیشتازی و توانمندی این منطقه در ساخت شناورهای مسافربری، لنج های باری و تولید 95 درصد شناورهای پرسرعت کشور در این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، جهانگیر مجیدی در جلسه بررسی موضوع قاچاق کالا و ارز که با حضور اعضای کارگروه تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در سالن مرکز بین المللی رشد قشم و در جمع خبرنگاران  برگزار شد، افزود: شناورسازان قشم در تولید انواع شناورهای مسافربری فعال بوده و آخرین شناور تولیدی در قشم با ظرفیت 158 نفر و آخرین استاندارد های کیفی قابل رقابت با کشورهای نروژ و ایتالیا با قیمت تقریبا 35 درصد کمتر از تولیدات مشابه خارجی به فروش  می رود.
وی با تاکید بر پیشتاز بودن قشم در ساخت شناورهای پرسرعت کشور و سهم 95 درصدی منطقه آزاد قشم در تولید این نوع محصول در ایران و همچنین تولید شناور های باربری (لنج) در این منطقه افزود: با توجه به ظرفیت بالای تولید شناورهای مسافربری، گردشگری، صیادی، در منطقه آزاد قشم انتظار داریم منابع حمایتی دولتی و بخش خصوصی معطوف به خرید شناور های ساخته شده در این منطقه گردد. 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه هم اینک 193 واحد صنعتی در قشم مشغول فعالیت می باشد، بیان داشت: اشتغال چهار هزار و 595 نیروی کار مستقیم با حجم سرمایه گذاری چهارده هزارو 100 میلیارد  ریالی صنعتی در سال 96 و صادراتی معادل 96.04 میلیون دلار با رشد 45 درصدی نسبت به سال 95 کارنامه فعالیت این واحدهای صنعتی در قشم می باشد.
وی از صنایع تجهیزات نفتی، شیلاتی، پوشاک، طلا و زیورآلالت، سیمان، ذوب و احیای روی، لوله های پنج لایه تلفیقی با تکنولوژی آلمان، نفت و گاز، تفنگ بادی، سیستم های آنالایزر بر خط برای نیروگاه ها و پالایشگاه ها ، اسکله سازی سبک و موارد دیگر به عنوان بخش دیگری از فعالیت واحدهای صنعتی در قشم نام برد. 
مجیدی تصریح کرد: هدف گذاری ما در صنایع تولیدی، تکمیل زنجیره ارزش تولید و حمایت ویژه از تولیدات داخلی است، که در بخش شیلات به موفقیت بسیار بالایی دست یافته ایم و در دیگر صنایع هم به دنبال تکمیل این زنجیره هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از انتقاد بخش خصوصی در خصوص تغییرات پی در پی قوانین فعالیت در مناطق آزاد خبر داد که مانع عملکرد این واحد ها در مناطق آزاد می باشد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از فعالیت بالای واحد های تولیدی در منطقه آزاد قشم خبر داد که از جمله آن می توان به یکی از شرکت های تولید پوشاک منطقه با 120 نیروی کار و تولید 37 هزار سِت لباس در ماه با بهترین فناوری روز دنیا اشاره کرد.

برچسب ها : جزیره قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو