هدف‌گذاری ترکمنستان برای ارسال کالا از طریق چابهار

عضو اتاق بازرگانی ترکمنستان با اشاره به فرصت‌ها و پتانسیل‌های بندر چابهار گفت: چابهار از سالیان دور مورد توجه کشور ترکمنستان بوده است و نگاه ترکمنستان به ارسال کالا و محصولات به اقصی نقاط دنیا از طریق چابهار خواهد بود.

به گزارش فرینا، عضو اتاق بازرگانی ترکمنستان به همراه هیاتی متشکل از اعضای شرکت‌های فعال در زمینه صادرات و واردات کالا، در‌ سفر به چابهار ضمن بازدید از زیر ساخت‌ها و تجهیزات بندر شهید بهشتی چابهار، با مدیر‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
«کریم اکمامدوف»، عضو اتاق بازرگانی ترکمنستان، با اشاره به فرصت‌ها و پتانسیل‌های بندر چابهار بیان کرد: چابهار از سالیان دور مورد توجه کشور ترکمنستان بوده و نگاه ترکمنستان به ارسال کالا و محصولات به اقصی نقاط دنیا از طریق چابهار خواهد بود.
وی گفت: اعتقاد داریم که زیرساخت‌های ایجاد شده در بندر چابهار فرصت بی نظیری برای ایفای نقش کشورهای آسیای میانه خصوصا کشور ترکمنستان در معادلات تجاری با کشورها ایجاد کرده است و در گام نخست در حال برنامه‌ریزی برای صادرات محموله‌های 120 هزار تنی از طریق بندر چابهار هستیم.
بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ضمن معرفی امکانات و زیرساخت‌های ایجاد شده در بندر چابهار، گفت:‌ استراتژی ساخت و توسعه بندر چابهار اتصال کشورهای همسایه خصوصا کشورهای CIS و افغانستان به آبهای آزاد است.
بهروز آقایی با اشاره به آغاز فعالیت‌های ترانزیتی از طریق بندر چابهار در چهار ماه گذشته، تاکید کرد: آمادگی لازم برای استقبال سرمایه‌گذاران کشور ترکمنستان جهت سرمایه‌گذاری در پروژه ساخت انبار سیلو و کارخانه‌های فرآوری کالا در بندر چابهار وجود دارد.
‌با توجه به محدودیت‌های کشورهای CIS و افغانستان در دسترسی به آبهای آزاد، ترانزیت کالا از بندر چابهار از نظر زمان و هزینه به صرفه خواهد بود، به‌ طوری که در چهار ماه گذشته 4 هزار و 720 دستگاه کانتینر پر به وزن 110 هزار تن از طریق بندر چابهار به کشور افغانستان ترانزیت شد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو