هدف بندر چابهار اتصال کشورهای همسایه به آب های آزاد است

چابهار - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: استراتژی ساخت و توسعه بندر چابهار اتصال کشورهای همسایه خصوصا کشورهای (CIS) و افغانستان به آب های آزاد است.

به گزارش فرینا، عضو اتاق بازرگانی ترکمنستان به همراه هیاتی متشکل از اعضای شرکت های فعال در زمینه صادرات و واردات کالا، در جریان سفر به چابهار ضمن بازدید از زیر ساخت ها و تجهیزات بندر «شهید بهشتی» چابهار با مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان دیدار و گفتگو کردند.
«کریم اکمامدوف» در این دیدار با بیان فرصت ها و پتانسیل های بندر چابهار تاکید کرد: چابهار از سالیان دور مورد توجه کشور ترکمستان بوده و نگاه ترکمنستان به ارسال کالا و محصولات به اقصی نقاط دنیا از طریق چابهار خواهد بود.است.
وی گفت: اعتقاد داریم که زیرساخت های ایجاد شده در بندر چابهار فرصت بی نظیری برای ایفای نقش کشورهای آسیای میانه خصوصا کشور ترکمنستان در معادلات تجاری با کشورهای دیگر ایجاد کرده و در گام نخست در حال برنامه ریزی برای صادرات محموله‌های ۱۲۰ هزار تنی از طریق بندر چابهار هستیم.
در ادامه مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ضمن معرفی امکانات و زیرساخت های ایجاد شده در بندرچابهار خاطر نشان کرد: استراتژی ساخت و توسعه بندر چابهار اتصال کشورهای همسایه خصوصا کشورهای (CIS) و افغانستان به آب های آزاد است.
بهروز آقایی با اشاره به آغاز فعالیت های ترانزیتی از طریق بندر چابهار طی ۴ ماه گذشته تاکید کرد:  آمادگی لازم برای استقبال از سرمایه گذاران کشور ترکمنستان جهت سرمایه گذاری در پروژه ساخت انبار سیلو و کارخانه های فرآوری کالا در بندر چابهار وجود دارد.
شایان ذکر است، با توجه به محدودیت های کشورهای (CIS) و افغانستان در دسترسی به آب های آزاد، ترانزیت کالا از بندر چابهار از نظر زمان و هزینه برای آن ها به صرفه است به طوری که در ۴ ماه گذشته ۴ هزار و ۷۲۰ دستگاه کانتینر پر به وزن ۱۱۰ هزارتن از طریق بندر چابهار به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو