رشد ۱۰۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر در مقایسه با سال گذشه بیش از ۱۳۰ درصد رشد پیدا کرده است.    

به گزارش فرینا، محمدتقی انزان پور افزود: با بیان اینکه بالاترین میزان رشد در مدت دوماه در بین بنادر شمالی به بندر نوشهر اختصاص یافته است، افزود: عملکرد بندر فریدونکنار در این مدت از رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.در بخش ورود کشتی به بنادر نوشهر و فریدونکنار در این مدت رشد ۹۳ درصدی ثبت شده است.

انزان پور گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با ساخت بندر پشتیبانی و نصب قفس پرورش ماهی در محدوده شهرستان عباس آباد  استان مازندران موافقت کرده است. بر اساس مجوز صادره از سوی کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، یک شرکت بخش خصوصی مجاز به احداث یک مزرعه پرورش ماهی با تناژ ۵۰ تن در سال،ساخت موج شکن غربی و شرقی جمعا به طول ۹۴۰ متر و راه دسترسی از نوع شمع، شد.

وی افزود: تاکنون ۱۷ مورد مجوزساخت تأسیسات دریایی شامل سکوی تفریحی،موج شکن، اسکله، مجتمع تفریحی، بندر صیادی و... در مناطق ساحلی استان(حد فاصل رامسر- ساری)از سوی کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی صادر شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر گفت: این مجوز به استناد بند ۲۲ ماده ۳ فصل دوم آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی صرفاً جهت متقاضی صادر شده و بدون هماهنگی این سازمان، قابل واگذاری به سایر افراد حقیقی و حقوقی نیست. 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش سواحل افزود: به منظور حفاظت از خط ساحلی کشور از آسیب های ناشی از ساخت و سازهای غیر اصولی مربوط به تأسیسات دریایی و بندری، کلیه متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی باید از طریق مراجعه به سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور، نسبت به ثبت تقاضا برای دریافت مجوزهای تأسیس و بهره برداری از هرگونه سازه احداثی در دریا و رودهای قابل کشتیرانی اقدام کنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو