کیش به هاب بین المللی هوایی تبدیل می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از تکمیل زیرساخت های فرودگاهی جزیره کیش برای تبدیل شدن به هاب هوایی بین المللی خبر داد.

به گزارش فرینا، انصاری لاری در بازدید از عملیات احداث باند جنوبی فرودگاه کیش گفت: عملیات تکمیل این باند فرودگاهی به دلیل اختلاف با پدافند هوایی متوقف شده بود در حالیکه باند جنوبی یکی از زیرساخت های بسیار مهم و سرنوشت ساز برای جزیره کیش است.

وی افزود: این باند به این دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است که تجهیزات استاندارد و جدید ناوبری و ایمنی فرودگاه کیش تا زمانیکه این باند تکمیل نشود امکان نصب ندارند. فرودگاه کیش سیستم  ILS  ندارد که البته نبود این تجهیزات جای سوال دارد و تا باند جنوبی تمام نشود هم امکان نصب نداریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه از رفع این مشکل خبر داد و گفت: با برگزاری جلسات بین پدافند هوایی کشوری وجزیره کیش با معاونت عمرانی و مدیریت حقوقی سازمان منطقه آزاد کیش این مشکل دو ساله برطرف شد و در حال حاضر عملیات اجرایی احداث 400 متر باقیمانده باند جنوبی فرودگاه در حال اجرا است.

انصاری لاری با بیان اینکه حدود 60 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل باند جنوبی فرودگاه کیش باید هزینه شود افزود: با تکمیل این پروژه ظرف یکسال آینده، هواپیماهای پهن پیکر از امکان نشست و برخاست در فرودگاه کیش برخوردار می شوند و یکی از برترین اهداف ما که تبدیل شدن جزیره کیش به هاب منطقه ای و بین المللی است محقق می شود.

وی در پایان گفت: باند جنوبی فرودگاه، ترمینال جدید و مخازن سوختگیری، سه پروژه زیربنایی هستند که بهره برداری از این پروژه ها، جزیره کیش را به منطقه ای برای ترانزیت مسافران به مقاصد اروپا و آسیای جنوب شرقی تبدیل می کند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

گفتنی است پروژه ترمینال جدید فرودگاهی و مخازن سوختگیری نیز همزمان با عملیات احداث باند جنوبی فرودگاه در حال اجراست و هرسه پروژه تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

ما را در اینستاگرام مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دنبال کنید

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو