اماکن تاریخی منطقه آزاد اروند بازسازی می‌شوند

در چارچوب برنامه‌های سازمان منطقه آزاد اروند برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری این منطقه، سید مرتضی نعمت زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان از چند جاذبه تاریخی و میراثی گردشگری آبادان بازدید کرد.

به گزارش فرینا، سید مرتضی نعمت زاده معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از مسجد امام موسی بن جعفر ع، آرامستان ارامنه، آرامستان انگلیسی‌ها و طرح بازسازی “کلیسای گاراپت مقدس” بازدید کرد.
این اماکن تاریخی و مذهبی کم نظیر در نوع خود، در راستای ارتقاء و مرمت و بازسازی زیرساخت‌های گردشگری منطقه آزاد اروند، مورد ترمیم قرار گرفته اند.
کلیسای گاراپت مقدس (سورت گاراپت) که در حال مرمت و بازسازی است، یکی از آثار ملی و جاذبه‌های دیدنی منطقه آزاد اروند بشمار می آید.
این کلیسا زیر نظر شورای خلیفه‌گری ارامنه جنوب و اصفهان فعالیت می‌کند و در تاریخ نهم اردیبهشت‌ماه 1382 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
کلیسای گاراپت در سال 1958 میلادی (1336هجری خورشیدی) بناشده و بزرگ‌ترین تالار اجتماعات ارامنه مقیم آبادان محسوب می‌شده است.
این بنای تاریخی در زمان جنگ تحمیلی آسیب دید و پس از پایان جنگ توسط ستاد بازسازی مناطق جنگی مرمت شد.اینک پس گذشت بیش از دو دهه و اندی در حال ترمیم مجدد است.
آرامستان ارامنه و انگلیسی‌ها نیز ازجمله مناطق گردشگری و دیدنی منطقه آزاد اروند محسوب می‌شود که برای اولین بار مرمت می شوند.
ویژگی مهم کلیسا دیوار به دیوار بودن با مسجد است که نماد همزیستی مسالمت آمیز ادیان در این منطقه و کشور است. 

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.