موقعیت استثنایی بندرشهیدبهشتی چابهار در قیاس با بنادر بزرگ جهان

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نقش سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه بنادر شهیدبهشتی و شهیدکلانتری بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، احمدعلی کیخا نماینده مردم زابل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره پیوستن بنادر شهیدبهشتی و شهیدکلانتری به منطقه آزاد چابهار، افزود: الحاق بنادر شهید بهشتی و کلانتری را باید به فال نیک گرفت. معتقدم الحاق بنادر یاد شده به منطقه آزاد چابهار موجب کم شدن فاصله بین بنادر و منطقه آزاد می شود.

وی ادامه داد: فعالیت سازمان بنادر و دریانوردی طی چند سال گذشته در توسعه و پیشرفت بنادر شهیدبهشتی و شهیدکلانتری بر کسی پوشیده نیست و هرساله شاهد رشد و پیشرفت این دو بندر هستیم. امیدواریم در ادامه مسیر نیز سازمان بنادر و دریانوردی با سرعت بیشتری در جهت توسعه بنادر شهیدبهشتی و شهیدکلانتری گام بردارد.

به گزارش فرینا، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بندر شهیدبهشتی چابهار از موقعیت جغرافیایی استثنایی برخوردار است، عنوان کرد: این بندر از لحاظ موقعیت جغرافیایی جهت انتقال کالا به آسیای میانه و ارتباط با سایر مناطق دنیا در قیاس با سایر بنادر بزرگ جهان نظیر شانگهای، سنگاپور و حتی دبی شرایط بهتری دارد.

وی با تاکید بر اینکه چابهار تنها نقش آفرین در توسعه محلی و منطقه ای نیست، خاطرنشان کرد: منطقه آزاد چابهار با ایجاد منطقه آزاد زابل می تواند به صورت مکمل در توسعه شرق کشور اثرگذار باشد.

کیخا ادامه داد: زمانی که فاصله پایانه وارداتی و صادراتی با منطقه آزاد کاهش پیدا کند، مشکلات و گرفتاری های مختلف چه در بخش تردد و چه در سایر امور حل خواهد شد.

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو