شرایط حضور بانک های خارجی در مناطق آزاد تسهیل شود

یک کارشناس مسائل بانکی گفت: با برداشته­ شدن قانون سقف­ سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون یورویی بانک‌های خارجی در کشور، ​­ شرایط حضور این مراکز آسان شده است.

به گزارش فرینا، امیر سینا جیرفتی در گفتگو با رادیو اقتصاد با اشاره به وجود جذابیتهای فعالیت اقتصادی برای بانکها در مناطق آزاد تجاری افزود: حضور بانکهای خارجی در کشور علاوه بر رشد اقتصادی و پرکردن شکاف منابع ارزی،­ سبب تسهیل شدن شرایط تحریم پس از خروج آمریکا از برجام می شود.
این کارشناس مسائل بانکی برداشتن سقف برای سرمایه گذاری را سبب تسهیل حضور بانکهای کوچک در کشور دانست و گفت: با حضور بانکهای کوچک که هم اکنون کشورهای عمان و امارات از متقاضیان آن هستند شرایط برای حضور بانکهای بزرگتر نیز فراهم می شود.
جیرفتی با بیان اینکه برای جذب بیشتر سرمایه گذاران خارجی،​ باید مابقی مشکلات را رفع کرد گفت: شفاف نبودن اطلاعات شرکتهای مختلف در کشور و منطبق نبودن بانکها و شرکتها با استانداردهای بین المللی و نوسانات ارز، مهم ترین مشکلات حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور است.
وی ایجاد یک زبان مشترک بین کشورهای خواستار همکاری با ایران و فعالان مناطق آزاد را یک راهکار در حال بررسی برای تسهیل شرایط حضور سرمایه گذاران خارجی دانست و ادامه داد: ملزم شدن شرکتهای داخلی به رعایت استانداردهای صورتهای مالی،­ سبب حذف یکی از بزرگترین ریسکها برای سرمایه گذاران خارجی است. 

برچسب ها : مناطق آزاد
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو