3 گام برای تکمیل ترمینال هوایی ایرانشهر در فرودگاه امام

وزیر راه و شهرسازی از اجرای نظام تأمین مالی بین‌المللی برای احداث ترمینال هوایی ایرانشهر در فرودگاه امام خمینی (ره) خبرداد و گفت: ترمینال سلام هم به زودی‌ افتتاح می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از فارس، مراسم رونمایی و تقدیر از ایده‌های برتر پایانه هوایی ایرانشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) رئیس پلیس فرودگاه کشور و تنی چند از مشاوران وزیر راه و شهرسازی و دیگر دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد.
در این مراسم وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: امروز شروع یک پروژه بزرگ ملی را اعلام می‌کنیم و آن هم با نظرخواهی و مشارکت دادن همه علاقه‌مندان به توسعه ایران.
عباس آخوندی افزود: مدت‌ها است در ارتباط با بحث فرودگاه امام خمینی (ره) و نارسایی‌ها مباحث بسیاری بر زبان‌ها می‌آید اما در این شرایط سخت اقتصادی علاقه‌مند بودیم وقتی مطالب وارد صحنه اجتماع شود که کارها برای شروع، مقدمات درستی را طی کرده است.
وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: فرودگاه امام خمینی (ره) می‌تواند کانونی برای خلق ارزش افزوده باشد مشروط بر اینکه براساس خرد، دانش و زیرساخت مناسب اجرا شود.
آخوندی افزود: با تکمیل ترمینال ایرانشهر ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) به 100 میلیون نفر می‌رسد بنابراین باید با اقدامات سنجیده به ساخت این پایانه هوایی اقدام کرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ما کارهای بزرگ را با انتخاب بهترین مشاورهای ایرانی و بین‌المللی آغاز کردیم تا مطمئن شویم این فرودگاه بزرگ ایران در سطح دنیا قابل رقابت است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که فرودگاه به صورت یکپارچه باشد. این فرودگاه باید بتواند همزمان با قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان ترکیب شود و نظام حمل و نقل تهران را مجدداً ساماندهی کند.
آخوندی بیان کرد: بیش از 1000 هکتار انبار و بارانداز پراکنده در تهران داریم که نه تنها کمکی به ترافیک تهران نکرده است بلکه گره‌های ترافیکی و آلودگی زیست‌محیطی ایجاد می‌کند.
آخوندی اضافه کرد: فرودگاه امام خمینی (ره) باید به مکان لجستیکی تهران تبدیل شود و به ریل و زمین متصل باشد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به دنبال اتصال فرودگاه امام به بنادر ایران از طریق ریل هستیم تا امکان ترخیص بار از این فرودگاه وجود داشته باشد.
آخوندی بیان کرد: فرودگاه امام باید از ابتدا به بندر خشک تبدیل می‌شد؛ همچنین نحوه اتصال فرودگاه امام به منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی که ارزش افزوده ایجاد می‌کند باید مورد توجه خاص باشد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این مجموعه فرودگاه امام باید پس از پیاده سازی کامل طرح جامع فرودگاهی به یکی از قلب‌های تپنده اقتصاد ایران تبدیل شود که این اتفاق رخ داده است و ما امروز دارای سند طرح جامع توسعه فرودگاه امام خمینی هستیم.
وی ادامه داد: احداث ترمینال ایرانشهر و رسیدن به ظرفیت 100 میلیون مسافر در فرودگاه امام، یکپارچه‌سازی فرودگاه با ریل، اتصال فرودگاه به بنادر با ریل، ارتقاء کیفیت زندگی در تهران و فراهم سازی سریعترین ارتباطات برای مردم باید در این حوزه مد نظر باشد.
وی با بیان اینکه گام اول با استفاده از پیشنهادات و نظریات مردم برای ترمینال ایرانشهر برداشته شد، گفت: گام دوم ساخت ترمینال ایرانشهر است که با ظرفیت 100 میلیون نفر در چند سال اجرا می‌شود و فاز اول آن ظرفیت 25 میلیون نفر است.
آخوندی به نظام طراحی، تأمین مالی و اجرای ترمینال ایرانشهر اشاره کرد و گفت: برای من مهم بود آنچه که اینجا می‌سازیم نشانی از خرد، فرهنگ و هویت ایرانی باشد و با فناوری‌های نوین جهان تطابق داشته باشد.
وی تأکید کرد: ترمینال باید نمادی از سبک زندگی ما ایرانیان باشد و نمادی از فلسفه نور و روشنایی و پیروزی نور بر تاریکی باشد.
آخوندی تأکید کرد: ایرانشهر نام یک تمدن و سبک زندگی است و مهدی برای رشد و شکوفایی تمدن اسلامی است و نماد اسلام و یزدان‌پرستی دارد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تلاش کردیم برای طراحی ایرانشهر از گام یک با مردم پیش برویم گفت: اولین خواسته ما این بود که بدانیم مردم درباره بزرگترین ترمینال هوایی کشور خود چه خواسته‌ای دارند. در این حوزه 560 طرح و ایده دریافت شد.
وی تاکید کرد: همزمان گام دوم را هم برداشتیم و همین راه را ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم در بخش مهندسی و فناوری در ایرانشهر و فرودگاه چیزی کم نگذاریم.
آخوندی تاکید کرد: همزمان گام سوم را هم برای تکمیل ایرانشهر بر می‌داریم تا نظام تأمین مالی بین‌المللی برای آن پیاده‌سازی شود.
وی تاکید کرد: همچنین ترمینال سلام نیز در حال تکمیل است و به همین زودی‌ها افتتاح می‌شود.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو