توسط منطقه آزاد چابهار؛ اهدای دو تانکر آبرسانی به فاضلاب روستایی چابهار

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان 2 تانکر آبرسانی با هدف تقویت ناوگان آبرسانی سیار به اداره آب و فاضلاب روستایی این شهرستان اهدا کرد.

به گزارش فرینا، عبدالاحد ریگی در حاشیه مراسم اهدای تانکرهای منطقه آزاد گفت: چابهار از نظر آبرسانی بیشترین مشکلات در سیستان وبلوچستان و کشور را دارد.

 ریگی افزود: خشکسالی های 20 سال اخیر موجب خشک شدن منابع آبی، چاههای آب آشامیدنی و چشمه ها شده است.

وی گفت: بیش از 400 روستای چابهار با حدود 40 تانکر دولتی و بخش خصوصی روزانه برای هر نفر 15 لیتر آبرسانی سیار می شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان تنها راه تامین آب روستاهای چابهار و دیگر نقاط سیستان و بلوچستان را شیرین سازی و انتقال آب دریا عنوان کرد و افزود: تجربه چندین ساله نشان داده که این استان کمترین بارندگی و سفره های فقیر زیرزمینی را دارد و نمی شود با حفر چاه آب مردم شهر و روستاها را تامین کرد.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی نیز از حمایت های منطقه آزاد برای تقویت آبرسانی سیار به روستاهای چابهار قدردانی کرد.

عبدالغفور ایران نژاد گفت: وضعیت آب در روستاهای چابهار به حد هشدار رسیده و نیاز است حداقل 30 تا 40 تانکر آبرسانی تحویل آب و فاضلاب روستایی شود.

ایران نژاد افزود: ناوگان آبرسانی سیار بیش از 14 میلیارد تومان بدهکار است که می طلبد هر چه سریعتر مشکلات خرید سوخت، تعمیر ماشین آلات فرسوده، تسویه بدهی پیمانکاران آبرسانی سیار و خرید آب رفع شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از ادارات کل بنادر و دریانوردی، شیلات، شهرک پتروشیمی مکران و فولاد، شرکت نفت، گمرک و کشتیرانی و سایر نهادهای چابهار خواست نظیر منطقه آزاد حداقل هر کدام 2 تانکر آبرسانی سیار به روستاهای این شهرستان اهدا کنند.

ایران نژاد گفت: براساس آمار بیش از 80 درصد مردم روستایی چابهار از آب سالم و بهداشتی محروم هستند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار نیز گفت: 2 دستگاه تانکر از سوی این سازمان برای کمک به آبرسانی سیار روستایی به طور رایگان اهدا شده است.

دادکریم بلوچ انجام این اقدام خیر را عمل به مسئولیت ‌های اجتماعی منطقه آزاد چابهار عنوان کرد و افزود: کاهش مشکلات ناشی از خشکسالی و دسترسی بهتر برخی از ساکنان روستایی از دیگر اهداف منطقه آزاد است.

بلوچ به مشکل بی آبی در شهر و روستاهای چابهار اشاره کرد و گفت: مردم در نقاط روستایی با بیشترین مشکلات بی آبی مواجه هستند.

برچسب ها : چابهار
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو