رشد 442 درصدی تراز تجاری قشم طی سه سال گذشته

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به سیاست حمایت از تولید کالای ایرانی در این منطقه از رشد 442 درصدی (4/4 برابر) تراز تجاری قشم در سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش فرینا، سال 95 رقم صادرات کالاهای صنعتی جزیره قشم به سایر کشورها به رقمی معادل 40 میلیون و 153 هزار دلار رسیده بود که در مقایسه با رقم 21 میلیون و 225 هزار دلار سال 94، دارای رشد 94 درصدی بوده است.
جهانگیر مجیدی با اشاره به رقم واردات در این سه سال، گفت: 41 میلیون و 493 هزار دلار کالاهای واسطه ای و مواد اولیه صنعتی در سال 96 وارد قشم شد که 7 درصد نسبت به 38 میلیون و 843 هزار دلار سال 95 رشد داشته است و این نسبت در سال 94 به رقمی معادل 32 میلیون و 94 هزار دلار رسید بود که نشان از رشدی حدود 21 درصدی در سال 95 نسبت به مدت مشابه سال 94 دارد.
مجیدی افزود: رشد 3.2 برابری (320 درصدی) صادرات در سال 1396 نسبت به 1394 در مقابل رشد 1.3 برابری (130 درصدی) واردات، بیانگر افزایش سرمایه گذاری، بالا رفتن نرخ اشتغالزایی، کارآفرینی و افزایش بهره وری در تمامی عرصه های صنعتی در منطقه آزاد قشم است.
وی گفت: تولید کنندگان مستقر در شهرک های صنعتی قشم با استفاده از روش های نوین بازاریابی و بومی سازی محصولات خود، تلاش می کنند با تنوع کالاهای تولیدی، بروز کردن محصولات و انطباق آن با استاندارد های جهانی، محصول ایرانی را به جهانیان معرفی کنند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به انواع کالاهای صنعتی صادر شده از منطقه آزاد قشم به داخل و خارج کشور افزود: دستگاه آنالایزر، کایاک، قایق، اسکله شناور، جکت و سکوی نفتی، شناور تفریحی، شمش سرب و روی، مصنوعات یو.پی.وی.سی و انواع لوله های تلفیقی چند لایه پلی اتیلن بخشی از این کالاها هستند.
به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم، لوازم منزل و مصنوعات آن، مصنوعات چوبی، ماهی و ماهی خشک، خرما، لوازم تزیینی خودرو، مغز بادام، ذغال چوب، پودر گرانول، کاغذ حرارتی کربن، لوازم آرایشی و سیگار از دیگر کالاهای صادراتی قشم به سایر کشورها است.
مجیدی افزود: کالاهای تولیدی در قشم تا کنون به کشورهایی مانند ژاپن، هند، ویتنام، امارات، عمان، سومالی، موزامبیک، سریلانکا، شارجه و پاکستان صادر شده است.
وی همچنین از مناطق آزاد کیش و انزلی و دیگر مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ایران، به عنوان مقاصد صادراتی تولیدات جزیره قشم یاد کرد و گفت: مقاصد فراساحلی در آبهای آزاد نیز پذیرای محصولات تولیدی جزیره هستند.
بنا به این گزارش، هم اینک 193 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 14 هزار و 99 میلیارد و 66 میلیون ریال با فراهم کردن شرایط اشتغال برای چهار هزار و 600 نیروی کار در این منطقه ازاد در جنوب کشور فعالیت می کنند.

برچسب ها : قشم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.