اشتغال هنرمندان صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در منطقه آزاد چابهار

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: 122 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان با راه‌اندازی و ساماندهی کارگاه‌های تولیدی در منطقه آزاد چابهار مشغول به کار شدند . 

به گزارش فرینا، طاهره شهرکی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار طرح حمایت از صنعتگران سیستان و بلوچستان را از سال 96 در دستور کار قرار داده و علاوه‌بر شناسایی تولیدکنندگان صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، آموزش‌هایی هم به صنعتگران داده است . 

شهرکی گفت: از سال‌گذشته تاکنون با راه‌اندازی، تجهیز و ساماندهی 19 کارگاه تولیدی صنایع‌دستی نظیر سوزن‌دوزی بلوچی، البسه محلی، چرم‌دوزی، کیف،معرق صدف و سفال‌گری و ...، و نیز راه اندازی نخستین نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی منطقه آزاد جهت فروش تولیدات هنرمندان ،122 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی در این کارگاه‌ها مشغول به کار شدند . 

وی بابیان این‌که در سال گذشته 177 گواهی مهارت برای هنرمندان صادرشده، افزود: ساماندهی هنرمندان صنایع‌دستی و شناسنامه‌دار کردن آن‌ها و هم‌چنین به‌روز کردنشان با آموزش‌های موردنیاز، اعطای مدارک لازم به آن‌ها و درنهایت کمک در راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی،همکاری در تأمین مواد اولیه، کمک در بازاریابی و تسهیل گری و نیز بیمه نمودن آنان در ایجاد شغل پایدار در دستور کار سازمان منطقه آزاد چابهار است . 

مدیرگردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار بابیان این‌که منطقه آزاد چابهار یک سال پرداخت بیمه هنرمندان را هم تقبل کرده، گفت: عدم شناخت کافی و مناسب مردم از صنایع‌دستی و سوغات اصیل ایرانی، عدم دسترسی به بازارهای پردرآمد و از همه مهم‌تر تبلیغات کم  و حضور دلالان مهم‌ترین دلایل تغییر شغل هنرمندان صنایع‌دستی و در پی آن به‌فراموشی سپردن هنر اصیل ایرانی و سیستان و بلوچستانی است.

برچسب ها : چابهار
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو