کسب رتبه نخست بندر امیرآباد در میزان صادرات بنادر شمالی کشور

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد گفت: بندر امیرآباد در سه ماهه نخست سال‌جاری با کسب سهم 61 درصدی صادرات در بنادر شمال کشور رتبه نخست را در صادرات انواع کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر کسب کرد.

به گزارش فرینا، سیاوش رضوانی از کسب رتبه نخست منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در میان میزان صادرات بنادر شمالی خبر داد و افزود: بندر امیرآباد در سه ماهه نخست سال‌جاری با کسب سهم 61 درصدی صادرات در بنادر شمال کشور رتبه نخست را در صادرات انواع کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر کسب کرد.

رضوانی گفت: طی این بازه زمانی با ورود و خروج 169 فروند کشتی تجاری به بندر امیرآباد 114 هزار و 671 تن انواع کالا در این بندر بارگیری و به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد.

وی افزود: کالاهای ساختمانی، محصولات کشاورزی و دامی، لوازم خانگی، مواد نفتی، کود و سموم شیمیایی و ماشین آلات عمده کالاهای صادراتی در این مدت بودند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: در سالی که به سال حمایت از کالای ایرانی نام گرفته تلاش داریم با فراهم کردن امکانات و تسهیلات به روز بارگیری و صادرات برای صاحبان کالا، گامی اساسی در جهت تولید ملی و توسعه کشور برداریم.

رشد 67 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری در بندر امیر آباد
رضوانی افزود: در این مدت میزان 738 هزار و 671 تن کالای تجاری با 67 درصد رشد نسبت به 3 ماهه نخست سال گذشته در بندر امیر آباد تخلیه و بارگیری شد که از این میزان 114هزار و 274 تن آن مربوط به بارگیری و میزان 624 هزار و 32 تن آن مربوط به تخلیه می باشد .

وی با اشاره به وجود 5 بندر در حاشیه جنوبی دریای خزر از کسب بیش از نیمی از عملیات تخلیه بارگیری توسط بندر امیرآباد خبر داد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: ورود انواع کالا به بندر امیرآباد در 3 ماهه نخست سال‌جاری، از رشد 86 درصدی نسبت مدت مشابه در سال گذشته برخوردار بود.

رضوانی افزود: در 3 ماه گذشته ورود انواع کالا با رشد 86 درصدی از 336 هزار و 380 هزار تن در سال گذشته به 624 هزار و 397 تن در مدت مشابه امسال رسید.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد، از تخلیه 554 هزار و 686 تن انواع غلات، 107 هزار و 673 تن کالای ساختمانی، 32 هزار و 861 تن انواع فلزات، 3 هزار و 392 تن کالای کانتینری، 2 هزار و 250تن مواد نفتی و 37 هزار و 809 تن سایر کالاها در این بندر خبر داد.

منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد به‌عنوان تنها بندر نسل سومی کشور در مسیر توسعه با بهره‌گیری از مدرن‌ترین تجهیزات تخلیه و بارگیری به‌عنوان حلقه اصلی کریدور شمال ـ جنوب امکانات لازم را جهت اتصال کشورهای حوزه CIS با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو