فعالان حوزه های قرآنی جزیره قشم بیمه می شوند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز ثبت نام بیمه فعالان قرآنی در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری با اعلام این خبر بیان داشت: در راستای تکریم و حمایت از فعالان حوزه قرآن و عترت، همچنین بهبود معیشت و تأمین رفاه هر چه بیشتر فعالان این عرصه از این پس فعالان قرآنی جزیره قشم در رشته های مختلف  تحت پوشش صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی قرار می گیرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهداف این طرح افزود: تأمین و جبران هزینه های درمانی حوزه سلامت فعالان قرآنی همچنین ارتقاء منزلت اجتماعی و زمینه سازی جهت استفاده از تسهیلات دوران بازنشستگی از اهداف دیگر این طرح می باشد.

وی از بیمه تامین اجتماعی و استفاده از وام بانکی به عنوان تسهیلات ویژه صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی نام برده و گفت: سیاستگذاری و برنامه ریزی برای تأمین معیشت و حمایت های مادی و معنوی از فعالان عرصه های قرآنی کشور، همواره یکی از مهم ترین اهداف و وظایف معاونت قرآن و عترت بوده است.

کمساری فعالیت در حوزه قرآن را اقدامی ارزشمند و درخور توجه دانسته و ادامه داد: پوشش خدمات تامین اجتماعی با کاهش دغدغه های معیشتی فعلان قرآنی جزیره قشم، ارتقاء کمی و کیفی خدمات و محصولات قرآنی را در جزیره فراهم می کند.

به گفته وی فعالان قرآنی در بدو شمول باید حداقل ۱۸ سال تمام داشته باشند و سن بانوان کمتر از ۴۵ سال و سن آقایان کمتر از ۵۰ سال باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم  با بیان اینکه از ۱۸ درصد حق بیمه فعالان قرآنی، ۱۰ درصد از سوی دولت و هشت درصد از سوی فعالان قرآنی، پرداخت می‌شود، افزود: ۵۰ درصد از سرانه درمان افراد تحت تکفل بیمه شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۵۰ درصد باقی مانده از سوی فعالان قرآنی، پرداخت می‌شود.

فعالان قرآنی  علاقمند می توانند  جهت انجام فرآیند ثبت نام و کسب اطلاعات  بیشتر به سایت  https://qia.farhang.gov.ir و یا  به امور  فرهنگی  قرآنی  اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی  منطقه آزاد قشم مراجعه نمایند.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.