اخبار اقتصادی | راه آهن اینچه برون ـ گرمسار برقی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از آغاز و اجرای طرح برقی کردن راه آهن اینچه برون - گرمسار در تیرماه ۹۷ خبر داد و این پروژه را برای منطقه و استان گلستان بسیار مهم توصیف کرد.

پایگاه خبری مناطق آزاد (فرینا) | اخبار اقتصادی | عباس آخوندی در جمع نمازگزاران عید فطر در عیدگاه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان افزود: قرارداد این پروژه به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو امضا شده و از تیرماه امسال ساخت آن آغاز می شود.
وی اجرای این پروژه را اقدام بسیار مهم برای آبادانی منطقه و پیوند کریدور شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب توصیف کرد.
منطقه مرزی اینچه برون در شمال شهرستان گنبدکاووس و در جوار مرز ایران و ترکمنستان، محل پیوند راه آهن بین المللی قزاقستان ـ ترکمنستان ـ ایران است که با راه اندازی آن در سال ۹۳ با حضور روسای جمهوری سه کشور، خط آهن منطقه تا چین امتداد پیدا کرد.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود در جمع نمازگزارن اهل سنت گنبدکاووس از پیگیری پیوستن گنبدکاووس به خطوط ریلی کشور خبر داد و گفت: این کار نیز حتما انجام خواهد شد.
آخوندی به مردم گنبد اطمینان داد که این پروژه را پیگیری می کند و پیوستن گنبدکاووس به شبکه ریلی کشور یا از طریق پروژه راه آهن گرگان - مشهد و یا اینچه برون - گرمسار انجام خواهد شد.
وی که در پاسخ به درخواست های نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس سخن می گفت، با اشاره به اجرای جاده موسوم به نفت که گنبد را به منطقه مرزی اینچه برون پیوند می دهد، گفت: این پروژه فعال بوده و با همکاری وزارت نفت تکمیل آن در دست اقدام است.
آخوندی به عملیاتی کردن پروژه کمربندی شهر گنبدکاووس به عنوان دیگر خواسته مردم این دیار اشاره کرد و قول مساعد برای پیگیری و اجرای آن را به مردم منطقه داد و گفت: برای بازآفرینی شهری و ارتقای سطح زندگی مردم، طرح های مفصلی برای منطقه تعریف شده است.
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید مصمم به دفاع از حاکمیت و منافع ملی است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این سیاست مهم، دولت موفق شد در پنج سال گذشته موقعیت بسیار ممتازی را در جهان برای کشور کسب کند و تمامی شرارت ها و خواب های آشفته ای که دشمنان برای ایران دیده بودند را به خود آنان برگرداند.
وی افزود: در پی خروج یک جانبه و بی مبنای آمریکا از برجام، دولت و ملت ایران با وقوف کامل به مسئولیت های خود، همچنان برای صلح و امنیت در منطقه پر آشوب خاورمیانه تلاش می کند.
آخوندی بیان کرد: با خروج آمریکا از برجام، تمام قدرت ها و دولت های مختلف به جهت اخلاقی، حقوقی و سیاسی حق را به ملت ایران داده و ما به عنوان پرچمدار صلح در منطقه شناخته شده و آمریکا برخلاف قدرت ظاهری خود، منزوی شده است.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر پایبندی ایران به تعهدات خود و نیز حفظ و دفاع از منافع ملی گفت: دولت با سرپنجه تدبیر از این شرایط سخت نیز گذر خواهد کرد و پرچم منطق، تدبیر و سازندگی در منطقه را به دست خواهد گرفت.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.